Роджър Пенске отрече, че има интерес да купи отбора на Мерцедес във Формула 1. Коментарът му бе следствие на появила се в немско издание информация, според която американският бизнесмен и бивш пилот е сред кандидатите за придобиването на тима, спечелил титлите при пилотите и конструкторите в Гран при през последните шест години.
Ситуацията с Мерцедес е сред основните теми, обсъждани в падока на пистата Интерлагос, където този уикенд се провежда предпоследният кръг от шампионата за 2019 г.
Отсъствието на Тото Волф от Бразилия допълнително подклаждаше дискусиите какво се случва в Щутгарт и дали ръководеният от него екип ще остане в F1. Австриецът трябва да е в Саудитска Арабия през следващата седмица за дебюта на Мерцедес във Формула Е.
Според известния немски журналист Ралф Бах новият главен изпълнителен директор на Даймлер Ола Калениус изчаква преди да заеме официална позиция относно участието на Мерцедес във Формула 1. От една страна, концернът обяви, че ще започне съкращения в Мерцедес-Бенц с цел спестяване на 1,1 милиарда долара. Компанията работи по изпълнение на последните директиви за намаляване на вредните емисии от автомобилите, което вдига сериозно разходите. От друга страна, Калениус отчита чисто маркетинговата полза от присъствието на марката Мерцедес във Формула 1 и успехите й.
„Позиционираме компанията за прехода с ясна стратегия за бъдещето. Разходите, необходими за постигане на целите за намаляване на въглеродния двуокис, изискват сериозни мерки за повишаване ефективността на всички департаменти в концерна ни. Те ще окажат негативно влияние върху приходите ни през 2020 и 2021 г. Ето защо трябва да действаме сега, за да останем успешна компания и в бъдеще“, заяви той.
Калениус посочи също така, че спечелването на шест поредни шампионата е историческо постижение.
„Тази дейност се е отплатила повече от добре по отношение на маркетинговата и бранд стратегии. Инвестицията трябва да бъде разглеждана рационално, независимо дали си фен на Формула 1 или не. Ние преценяваме всичко, влагано в маркетинг и медийни дейности, въз основа на обхвата и какво коства на компанията. Според метода Нилсен медийната стойност на участието ни във Формула 1 възлиза годишно на 1,1 милиард долара. Разходите, които няма да посоча публично, вероятно са изненадващо ниски. Засега оставаме в спорта.“
Това означава, че участието на екипа е сигурно до края на 2020 г. За да остане тимът на щутгартския концерн част от Формула 1, трябва да подпише ново споразумение.
We prepare a recycling concept for each vehicle model. All components and materials are examined regarding their suitability for the various stages of the recycling process. All Mercedes-Benz car models are 85% recyclable & 95% recoverable pursuant to ISO 22 628. #Sustainability pic.twitter.com/M7fRJuzbPA
— Daimler AG (@Daimler) November 15, 2019
Бах твърди, че отборът на Мерцедес се продава и дори посочва възможни купувачи: Дмитрий Мазепин и Роджър Пенке.
Името на руския милиардер, чийто син Никита през 2019-та бе пилот във Формула 2, през последните близо две години изскача кажи-речи при всеки слух за сделка във Формула 1. Той бе спряган за възможен купувач на Форс Индия, както и на Уилямс. Никита Мазепин пък проведе частна тест програма с Мерцедес.
Роджър Пенске пък е легенда в света на автомобилния спорт. 82-годишният американец наскоро купи сериите Индикар и пистата Индианаполис и има десетилетия опит в ръководенето на свои отбори. Синът му Джей Пенске е част от тима на Драгън във Формула Е и се смята, че има желание да разшири участието на семейството си в спорта.
Пенске старши обаче бе категоричен по въпроса за интерес към Мерцедес.
„Това изобщо не е вярно. Имам достатъчно работа“, заяви той.