Инцидентът между Валтери Ботас (Мерцедес) и Джордж Ръсел (Уилямс), заради който Гран при на Емилия Романя бе прекъсната, продължава да бъде обсъждан. Двамата пилоти, както и шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф, вече изразиха мнението си по въпроса кой е виновен за катастрофата. Виждането на Ръсел претърпя доста сериозна трансформация. Непосредствено след случилото се той демонстрира сериозно недоволство от Ботас. След това заяви, че финландецът го е избутал. После смекчи тона, но продължи да настоява, че съперникът е трябвало да му остави повече място. Накрая заяви, че нещата изглеждат различно, когато изгледаш станалото от всички ъгли.
„Валтери не стори нищо, с което да наруши правилата, но трябва да се отчете елементът на отговорност и условията. На суха писта са възможни някои неща, но на мокро трасе рискът е висок. Сметнах, че е проява на неуважение, но не към мен, а по отношение на автомобилите.“
„Беше ли възможно да се избегне инцидентът? Да. Сбърка ли Валтери? Вероятно не. Можеше ли да направи нещо друго? Възможно е. Аз сгреших ли? Предизвиках инцидента със завъртането си, но сбърках ли в опита да изпреваря? Разбира се, че не. Глупаво е да си дърпаш крака от газта, когато си в такава позиция“, заяви Ръсел
View this post on Instagram
Мненията на страничните наблюдатели не са единодушни по въпроса кой е виновен за катастрофата. Според управляващия спортните въпроси във Формула 1 Рос Браун Ръсел не е имало къде да отиде.
„Положителното е, че и двамата пилоти бяха невредими. Автомобилите поеха удара и демонстрираха колко далеч сме стигнали по отношение на стандартите за безопасност.“
„Имола е доста тясна писта и няма кой знае колко пространство. Когато към това се добавят мокра трева от двете страни заради дъжда, нещата стават много, много сложни.“
„Сигурен съм, че и двамата пилоти ще анализират инцидента и ще си вземат поука, но наистина изглеждаше като че ли Валтери се занесе настрани и Джордж нямаше къде да отиде“, каза Рос Браун
Бившият F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор Дейвид Култард пък смята, че ако английският състезател не осъзнае, че по-голямата част от вината за ситуацията е негова, то това би могло да е предпоставка за притеснение относно бъдещето му.
„Не беше най-приятният момент за Джордж. Ръсел е отличен пилот и бъдеща звезда. Обикновено действа разумно, но на Имола може би се поддаде на емоциите. Като обмисли ситуацията, вероятно ще поеме по-голямата част от отговорността. Ако ли не, то това е повод за притеснение за бъдещето му“, обясни Култард.
„Вероятно в разгара на битката на Джордж му се е сторило, че Ботас го е избутал от трасето. Но решаваща роля за инцидента изигра фактът, че Ръсел вървеше с много висока скорост и включен DRS, когато мръдна надясно. Там имаше достатъчно място за колата му, но настъпи бялата линия и отиде в тревата. След това автомобилът му се завъртя и се удари в Ботас.“
„Според мен при този инцидент по-голяма част от вината е на Джордж. Той сбърка заради липса на опит. Строго погледнато фактът, че водите сериозна битка и сте включили DRS не означава, че пилотът отпред е длъжен просто да ви отстъпи. Ботас продължи да се бори, но не е избутвал съперника си настрани.“