Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун иска феновете да получават повече информация за състезанията

Рос Браун иска феновете да получават повече информация за състезанията

64
0
2013,Бахрейн,Мерцедес,Рос Браун

Отговорникът за спортните въпроси във Формула 1 Рос Браун разкри своите планове за това в как спортът може да стане по-достъпен и интересен за феновете. Британецът иска отборите да сложат края на своята култура на секретност към всичко, което правят и да разкрият повече неща за привържениците.

Според Браун в последните години спортът е пропуснал страхотни възможности на дигитално ниво, тъй като е представял на феновете само една малка част от данните, симулациите и телеметрията, с които тимовете разполагат.

Браун разкри, че новите собственици от Liberty Media работят усърдно с партньорите си от Tata Communications върху това как да ангажират вниманието на феновете по нов начин, като например чрез употребата на мобилни приложения, услуги, и виртуална реалност.

„Има огромен обем от информация във Формула 1, който би трябвало да е достъпен за феновете, така че те да имат възможността да гледат и да се ангажират със спорта до нивото,  до което те искат, заяви Браун. – Изкарах 3 години като телевизионен зрител и това, което ми липсваше, бе възможността да се задълбоча повече в случващото в състезанията. Бях свикнал с обстановката на стената на боксовете, където получавах цялата информация, а моите експерти правеха анализи на момента. Така имах цялата картина на състезанието.

Представете си, че разполагате с всичката информация, която имат и стратезите в бокса, на базата на която те решават кога да има питстоп. Ще можете да симулирате всичко и да решите дали искате пистоп. Можем да предложим нужната програма, така че хората да ползват тези данни и да правят прогнози. Те ще разполагат с профила на гумите, с продължителността на питстопа, позициите на колите и разликите между тях. Това за мен би било поразително. Това е пример само за един аспект от състезанията, защото информацията е много по-богата.“

Гран При на Китай беше 100-ото състезание на Tata Communications като партньор на Ф1, като компанията вече е подготвила първите стъпки в новата посока.

„Разполагаме с рамката и имаме платформата, с която можем да направим почти всичко. Това е една страхотна начална позиция. Естествено първото условие, за да бъде успешен проектът, е да се убедят отборите, че трябва да пуснат открито въпросните данни. Знаем, че те се опитват да се победят един друг, но можем да пресечем тази бариера и да им кажем, че това, което искаме, всъщност е нещо много по-значимо.

Ако всички сме съгласни по този въпрос, то тогава никой няма да бъде привилегирован или ощетен. Същото беше с радио комуникацията – отначало те не искаха разговорите да се излъчват пред публиката. Сега това е интересен аспект от състезанието и вече никой не мисли по този въпрос. Първите тестове могат да се направят още през настоящата кампания, за да може идеята да премине към пълна реализация през 2018 г.“