Нико Розберг даде най-добро време в първия ден тестове на пистата Каталуния, където днес започна втората серия изпитания от предсезонната подготовката на отборите от Формула 1. Пилотът на Мерцедес изпревари Кими Райконен (Лотус) само със 7 хилядни от секундата, като и двамата бяха с гуми медиум в края на сесията. Трети остана Фернандо Алонсо (Ферари).
Работата на Мерцедес по скоростната кутия в автомобила на Розберг отне по-дълго време от предвиденото. Час и половина след подновяването на тренировките германецът все още не бе на пистата, а срещу името му имаше записани едва 19 тура. Броени минути след това той най-после излезе, като бе с твърди гуми и колата се оказа прекалено неспокойна. Постепенно екипът изглади настройките, докато накрая германецът успя да покаже скорост.
Междувременно Фернандо Алонсо продължи работата си с най-твърдия тип гуми (хард), докато Себастиан Фетел (Ред Бул) бе вече с медиум. Сериозни промени във времената им обаче нямаше през по-голямата част от следобедните тренировки, докато пилотите изпълняваха програмите на екипите си за работа съответно по F138 и RB9. В бокса на шампионите се работеше зад паравани. Задната част на колата моментално биваше покривана при прибиране в бокса. За разлика от всички останали германецът вкарваше болида директно зад загражденията, където го въртяха върху количката, за да го приберат вместо обичайното изтегляне напред и връщане назад. От екипа се опитаха да го обърнат на шега, но такова поведение определено поражда слухове в падока.
Ферари продължиха да се трудят по автомобила си, след като на Херес в началото на февруари прецениха първоначалните резултати от поведението на F138 на писта спрямо изчисленията от аеротръбата. Техническият директор на Скудерията Пат Фрай сподели, че автомобилът се е представил според очакванията.
– В Барселона ще изпробваме няколко неголеми технически новости и същевременно ще продължим да се трудим като цяло по F138. Още тази седмица ще започнем да проверяваме реалната скорост на автомобила както в дълги серии, така и в една бърза обиколка. Освен това продължаваме работата с новите гуми – допълни той.
Серхио Перес правеше дълги серии турове за Макларън, след като сутринта бе съсредоточен върху къси. Плоскостите със сензори около кутиите за радиаторите останаха на МР4-28, за да се проверят потоците и в поредица от обиколки.
Уилямс бяха доволни от първоначалните резултати и събрани данни. Пастор Малдонадо нямаше проблеми до обяд, след което продължи работата си с новия FW35.
Второ прекъсване на сесията (единствено за следобеда) бе предизвикано от Шарл Пик. Французинът спря на пистата. В отбора не бяха съвсем сигурни за причината, като първоначално потвърдиха единствено, че става дума за технически проблем.
1. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:22,616 | – | 54 об. |
2. | Кими Райконен | Лотус | 1:22,623 | +0,007 | 44 |
3. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:22,952 | +0,336 | 110 |
4. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:22,965 | +0,349 | 66 |
5. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:23,733 | +1,117 | 86 |
6. | Даниел Рикиардо | Торо Росо | 1:23,884 | +1,268 | 73 |
7. | Серхио Перес | Макларън | 1:24,124 | +1,508 | 77 |
8. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:24,144 | +1,528 | 82 |
9. | Естебан Гутиерес | Заубер | 1:25,124 | +2,508 | 68 |
10. | Макс Чилтън | Маруся | 1:26,747 | +4,131 | 65 |
11. | Шарл Пик | Катерам | 1:27,534 | +4,918 | 49 |