Нико Розберг с Мерцедес беше най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Великобритания на пистата Силъврстоун, 9-и кръг от шампионата. Германецът обаче имаше сериозни проблеми със скоростната кутия и загуби почти цялата сесия. В последните минути от нея той все пак успя да излезе на трасето след много бърза работа на механиците му в бокса. Нико успя да постигне първо време – 1:34.274 мин., изпреварвайки своя съотборник Люис Хамилтън.
Сесията започна при топло и слънчево време, като пилотите бързо излязоха на трасето. Поведе Розберг. 15 мин след началото на сесията неговият съотборник Хамилтън се завъртя атрактивно на излизането от завоя Стоу. Британецът стъпи много широко на изхода в изкуствената трева, но успя да овладее колата и да продължи без поражения по шасито. Само две минути след това обаче Розберг спря. От бокса му беше съобщено, че има загуба на хидравлично налягане. Затова той не можеше да превключва предавките и блокира на 5-а.
…And a moment later @nico_rosberg pulls over having lost hydraulic pressure #FP1 #BritishGP pic.twitter.com/APlnSOfd8C
— Formula 1 (@F1) July 3, 2015
Малко след това и Насър се завъртя. Последва го Фелипе Маса, което показа, че пилотите масово не могат да загреят гумите и нямат сцепление. В класирането междувременно поведе Хамилтън, който първи слезе под 1:35 мин.
Проблеми при Макларън отново не липсваха. Бътън не можеше да излезе на трасето дълго време заради теч. Наложи се подът на неговия болид да бъде свалян. По-късно Хамилтън успя да слезе до 1:34.344 мин, което остана неподобрено до самия края, когато Нико успя да го подобри с 0.070 сек.
Трети и 5-и изненадващо се наредиха двамата пилоти на Торо Росо – Макс Верстапен и Карлос Сайнц. Между тях се наредиха Райконен (4-и) и Фетел (6-и). Всички те обаче изостанаха на повече от секунда от постижението на Розберг.
Доста назад останаха пилотите на Уилямс. Маса се класира едва 10-и на 2 секунди от Розберг, а Сузи Волф, който за тази тренировка кара вместо титуляра валтери Ботас, записа 13-о време.
Във Форс Индия изпробваха за първи път нов нос с концепция, която се отличава от всички останали. Той има два големи отвора от двете си страни. Дали това решение е удачно или не, предстои да разберем.
PROVISIONAL CLASSIFICATION – END OF #FP1 #BritishGP pic.twitter.com/GzqxCv9sUX
— Formula 1 (@F1) July 3, 2015