Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг спечели и в Бахрейн

Розберг спечели и в Бахрейн

50
0

Нико Розберг спечели Гран при на Бахрейн, водейки от старта до финала на пистата Сахир. Втори остана Кими Райконен с Ферари, а трети съотборникът на Нико в шампионския тим на Мерцедес – Люис Хамилтън, чиито автомобил бе сериозно повреден след удар на първия завой с Валтери Ботас.

Четвърти завърши Даниел Рикиадо, а пети великолепно финишира Ромен Грожан от новия екип на Хаас. Зад него се подредиха Верстапен, Квят и пилотите на Уилямс – Маса и Ботас, които очевидно износваха гумите повече от останалите и губеха скорост във всяка серия от обиколки. Десети с точка финишира в дебюта си във Формула 1 пилотът на Макларън Щофел Вандоорн, който замени Фернандо Алонсо.

Състезанието започна много драматично и продължи напрегнато с много изпреварвания и смяна на позициите, с по три смени на гуми при почти всичи пилоти, но Розберг практически държеше в победата в ръцете си от старта и не я изпусна до финала. За него това е втори пореден успех този сезон от два старта и пети пореден триумф от есента на миналата година.

Надпреварата започна наистина рядко драматично. Себастиян Фетел получи повреда в загряващата обиколка и изобщо не можа да стигне до третата си стартова позиция. По-късно германецът обясни, че още не са наясно във Ферари, какво точно се повреди. – „Просто загубих мощност и се появи пушек, обясни четирикратният шампион, – Ще видим по-късно и дали моторът е загубен.“

 

В загрявката Нико се забави при симулацията, но на същинския старт потегли отлично и стигна пръв до първия завоя, докато Хамилтън се забави отново в ускорението и в първия завой от вътрешната страна вече бе Валтери Ботас. Двамата се удариха, счупи се част от предното крило на Мерцедеса, но се отчупи и много сериозна част от пода и дефлекторите на Хамилтън. Той потъна девети в колоната, но въпреки повредите започна един след друг да изпреварва съперниците си, въпреки че от тима обясниха, че колата му губи много скорост най-вече заради повредите в пода.

Комисарите решиха, че вината за инцидента е на Ботас и го наказаха с преминаване през бокса, а и преди него Уилямсите първи износиха и гумите си. В началните обиколки обаче те бяха на втора и трета позиция зад Розберг, следваха Рикиардо, Кими, Грожан и Люис. Назад най-предно стартиралия пилот с гуми софт бе Карлос Сайнц. Той беше закачен от предното крило на Серхио Перес и трябваше да спре в бокса със спукана гума след, а преди това се пребори отново със съотборника си Верстапен. Сайнц в крайна сметка отпадна по-късно.

За 5 обиколки Розберг избяга с 4,9 сек на Маса, а Райконен започна един след друг да изпреварва пилотите пред себе си и стана втори, а Хамилтън – трети. Пилотите на Уилямс сложиха твърдите гуми медиун. В 13-ата обиколка в бокса спря и Кими Райконен, но сложи софт, както и Рикиардо малко преди него. Така трети излезе Дани Квят, който тръгна 14-ти, но бе един от пилотите стартирали с тези средни по твърдост за уикенда гуми.

Кими бързо мина и Квят и зае третата позиция, на 33 сек зад лидера Розберг, който спря за гуми в 14-тия тур и сложи софт. В 15-ата обиколка и Хамилтън спря за първа смяна и сложи по-твърдите – медиум, температурата на пистата бе 27 градуса, само с 2 по-ниска отколкото на старта и изборът на тип гуми бе много труден. В средата на колоната битка с пилотите на Форс Индия водеше младият Вандоорн, докато Дженсън Бътън отпадна още в 7-ата обиколка с повреда.

След смените Нико оставаше лидер на 11,9 сек пред Кими, зад когото на още 8,8 сек бе Хамълтън. Следваха Рикиардо и Грожан, който пак сложи супер софт и изпревари Маса.

На следващите позиции бяха Верстапен, Вандоорн, Ботас, Ериксон и Насър, които водеха вътрешта битка в Заубер. Зад тях на 13-та позиция бе дебютантът в Мейнър Паскал Верлайн, зад него бе тръгналия от бокса Кевин Магнусен, докато съотборникът му в Рено Джолион Палмър отдапна с повреда в хидравликата.

В средата на състезанието Грожан с гумите си суперсофт настигна Рикиардо и го изпревари великолепно с по-силната задвижваща система на Ферари, но другата кола и на Хаас отпадна с повреда в нея. В 24-ата обиколка Дани спря в бокса за втори път и така отново започнаха смените на гуми.

В челото след 27 от общо 57 обиколки Розберг водеше с 15,4 сек пред Кими, на 8,2 сек бе Хамилтън, а зад него на 27,3 бе Грожан, зад който вече бяха Маса и Квят, също сменил гуми, но след другите.

В 28-ия тур Люис спря за втори път, за  да смени по-твърдите си гуми пак с най-меките – супер софт. През бокса мина и Грожан. Той пак сложи супер софт и веднага мана Ботас, но за разлика от останалите французинът трябваше да ползва по-твърд тип след третия си стоп, но това изобщо не се оказа грешен ход.

В 30-ата обиколка в бокса пак спря и Кими, който също сложи бързите суперсофт, след тур спря  и Нико, който на свой ред сложи супер софт.

След смените Розберг бе на 9 сек пред Кими, а Хамилтън на 3,4 сек зад финландеца. В средата на колоната Вандоорн с Макларън си се бореше успешно на този етап и с пилотите на Уилямс! В 38-ата обиколка Кими Райконен пак спря за гуми и сложи софт, така започнаха последните трети смени на гуми.

 

В 40-ата обиколка и Розберг отново бе със софт, а след обиколка гуми софт сложи и Грожан, който отново направи супер състезание днес, както и в Австралия с новия тим на Хаас. Със софт той пак изпревари част от съперниците си като Маса 10 обиколки преди финала за да се подреди пети. След смяната и на Хамилтън със софт позициите на подума се разпределиха.

Дистанцията между Розберг и Кими намаля на 4,6 сек обаче, докато Люис бе на 16,5 зад финландеца. Нико малко увеличи аванса си на 6,6 сек, а по радиото казаха на Кими да натисне в последните обиколки, за да има шанс с износването на гумите в самия край. Разликата обаче не намаля, а 7 обиколки преди края стана 7 сек, като Розберг настигна водещите невероятна битка за осмо място Квят и Ботас. Пред тях Верстапен изпревари и втория Уилямс с Фелипе Маса, за да заеме шестата позиция.