Кале Рованпера спечели рали Чили, 11-ти кръг от световния шампионат за 2024 г. Това бе четвърти успех на двукратния носител на WRC короната тази година, когато кара със съкратена програма. Въпреки по-малкото си участия Рованпера има най-много победи през настоящия сезон от всички останали пилоти.
Final overall classification #RallyChile 🇨🇱
1. Rovanperä
2. Evans +23.4
3. Tänak +43.9
4. Neuville +1:01.1
5. Fourmaux +2:02.7
6. Pajari +2:39.7
7. Munster +2:47.7#WRC #HMSGOfficial pic.twitter.com/N9x7LLWRRD— Thierry Neuville (@thierryneuville) September 29, 2024
Успехът в Чили е двоен за Тойота благодарение второто място на Елфин Еванс. Уелсецът финишира на 23,4 сек зад Рованпера. Това бе първи подиум за него от рали Полша насам. Трети се нареди От Танак, следван от Тиери Нювил, Адриен Фурмо, Сами Паяри. Топ 10 допълниха Грегоар Мюнстер, Йоан Росел, Николай Грязин и Гас Грийнсмит. Себастиен Ожие спечели пауърстейджа пред Рованпера, Танак, Нювил и Еванс.
BACK ON TOP IN CHILE! 🏆🙌@KalleRovanpera and @JonneHalttunen claim victory ahead of team-mates @ElfynEvans and @scottmartinat 🥇🥈#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyChile 🇨🇱 pic.twitter.com/VMEG7OQ6XO
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) September 29, 2024
Битката при конструкторите се оживи след 11-ия кръг от световния шампионат благодарение на по-големия актив, спечелен от Тойота спрямо Хюндай. Авансът на тима от Алценау бе съкратен от 35 на 17 точки.
„Чувството е наистина прекрасно. Малко съм разочарован, че загубих пауърстейджа с 0,1 сек, но мисля, че свърших добра работа с две резервни гуми в колата. Целият уикенд бе една безкрайна борба – с условията и времето“, коментира Рованпера.
⏱️ Power Stage SS16 Bio Bio 2 (8.78 km)
1⃣ OGIER 4’29.2 🥇
2. Rovanperä +0.1s
3. Tänak +2.6s
4. Neuville +3.8s
5. Evans +4.0s🎙️ „I did everything I could. That’s the least we could do to recover something from the weekend. Sorry for the team, I tried my best. Lot of speed but… pic.twitter.com/RvPsWikwMs
— Sébastien Ogier (@SebOgier) September 29, 2024
Еванс не бе доволен, че изтърва победата, но отбеляза, че представянето на Рованпера е било по-добро от неговото.
Танак бе доста по-положително настроен в края на надпреварата, въпреки че автомобилът му изглеждаше доста пострадал на финала.
„При едно по-тежко приземяване паднаха бронята и останалите части, затова така изглежда колата“, обясни естонецът. „Днес всичко бе много по-позитивно. Все още не сме в състояние да се наслаждаваме на тази битка, защото не бяхме достатъчно бързи. Балансът бе лош, а оттам и поведението през немалка част от времето.“