Кале Рованпера ще кара с непълна програма през сезон 2024 в WRC. Двукратният световен шампион планира да се включи в избрани надпревари от следващата кампания в световния рали шампионат. В същото време Тойота обяви, че няма да прави промени в пилотския си състав за 2024 г.
🚨 @TGR_WRC has revealed its crews for 2024 🚨
Read more ⤵️
— World Rally Championship (@OfficialWRC) November 20, 2023
Днес Тойота обяви удължаването на споразуменията с Рованпера, Елфин Еванс, Себастиен Ожие и Такамото Кацута. Четиримата състезатели ще защитават цветовете на японската марка за още една кампания. Новината бе обявена само един ден след тройния успех на Тойота в домашната надпревара в Япония. Победата грабна Еванс, а втори и трети финишираха Ожие и Рованпера
Малко изненадващо, Рованпера обяви, че няма да се бори за световния шампионат през следващия сезон. Младият финландец реши да кара с частична програма и да се включи в избрани състезания. Рованпера обаче заяви, че отново ще кара с пълен сезон от 2025 г. нататък.
Еванс и Кацута продължават да бъдат с пълна програма в WRC. Подобно на Рованпера, Ожие също ще кара само в някои надпревари. Двамата световни шампиони на практика ще делят третия автомобил Тойота Ярис Rally1.
23-годишният финландец се присъедини към най-високото ниво на WRC през 2020 г. с тима на Тойота. Оттогава той има спечели 11 старта и 2 поредни световни титли. Догодина обаче той ще „презареди батериите“ и няма да бъде реален претендент за първото място в първенството.
„Наистина съм развълнуван, че подписах многогодишен договор с Тойота и че ще продължа да работя с отбора“, сподели Рованпера. „Догодина ще карам само в някои от състезанията. Най-голямата причина за това решение е факта, че карам рали автомобили вече 15 години, което е доста дълъг период от време. Макар че последните сезони бяха невероятни, разбира се, те бяха и много трудни от психическа и физическа гледна точка.“
„Затова почувствах, че сега е добър момент да си взема една година за презареждане на батериите. След това да се върна отново на пълен работен ден, за да се боря за шампионата отново с всички сили“, добави състезателят на Тойота.
Същевременно Яри-Мати Латвала каза, че не вижда смисъл да прави промени в пилотския състав на Тойота за следващата година
„Много сме щастливи, че ще запазим печелившия си пилотски състав и за в бъдеще. Страхотно е да знаеш, че разполагаме с толкова силен отбор от пилоти, които се чувстват като у дома си в нашия автомобил и в нашия отбор и искат да продължат да работят с нас“, заяви Латвала.
„Програмата на Кале ще бъде малко по-различна през 2024 г. По- важното за нас е факта, че той е пилот на Тойота, иска да остане в отбора и да продължи да се наслаждава на страстта си към ралитата.“
„Въпреки че е толкова млад, той кара рали автомобили на сериозно ниво от дълго време. Според него, една частична кампания би била най-добра, за да можем да очакваме повече пълни сезони заедно в бъдеще“, продължи шефът на Тойота. „Също така е чудесно, че Себ продължава с нас. Това означава, че заедно с Кале ще имаме двама многократни световни шампиони като силен актив в защитата на шампионата на производителите.“
„Тази година Елфин отново ни показа, че може да печели ралита и да се бори за шампионски титли. Знаем, че той ще дава най-доброто от себе си във всяко рали. Така доказа на рали „Финландия“ тази година, че може да бъде на висота в най-бързите ралита. Надяваме се, че през следващия сезон ще го видим като претендент за подиуми в почти всяко рали.“
Другите състезатели на марката също коментираха съобщението, свързано с удължаването на техните договори.
„През тази година продължихме да постигаме напредък. Искам да надградим и да бъдем още по-добри през 2024 г. Имаме още много да постигнем заедно. Това ме кара да се вълнувам за бъдещето“, обясни Еванс.
Очакванията бяха Ожие да продължи да кара с непълна програма в WRC. Французинът се наслаждава на баланса между работата и личния живот
„Наистина ми харесват отношенията, които имам с целия екип. За мен никога не е имало съмнение, че искам да остана в гащеризона на Тойота“, каза Ожие. „Също така много се наслаждавам на баланса, който ми дава този вид частична програма. Следващият сезон би трябвало да е доста подобен в това отношение.“
В същото време Кацута се надява да продължи на надгражда и да се бори по-често за подиуми през следващия сезон.
„Научих много през тази година. Имаше някои ралита, които бяха добри за мен, както и някои, които не бяха толкова добри. Те обаче ме направиха по-силен. Надявам, че ще ми помогнат в бъдеще“, каза Кацута. „Следващата година ще бъде важна, за да докажа на какво съм способен. Ще се опитам да я превърна в най-добрия сезон в кариерата ми досега“, добави японската звезда на Тойота.
At the end of another successful season, we are pleased to confirm our star-studded driver line-up for 2024! 📰
Full details: https://t.co/yCue0PnoQV#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC pic.twitter.com/ld5uST8SE8
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) November 20, 2023