Начало Избрани Розберг: Дори отборите от F2 и F3 се справят по-добре от Скудерията,...

Розберг: Дори отборите от F2 и F3 се справят по-добре от Скудерията, Биното: Няма да правим никакви промени в структурата си

3500
0
Карлос Сайнц, Ферари, бокс, гараж, пит, механици
снимка: Георги Тодоров/LAP

Нико Розберг си направи шега със стратегическите решения на Ферари. Световният шампион от 2016 г. разкритикува компетентността на Матия Биното и Скудерията след последното фиаско на пистата Зандвоорт.

По време на Гран при на Нидерландия Карлос Сайнц посети бокса в 15-тата обиколка. Испанецът бе забавен с повече от 15-секунди след като нямаше липсваше задна лява гума. Пилотът на Ферари се върна в дъното на топ 10 и изостана от Хамилтън и Перес. Мексиканецът мина през един от пистолетите за смяна на гуми, който е бил оставен от механиците на Скудерията.

В по-късен етап от състезанието на пистата Зандвоорт Сайнц направи ново спиране. При освобождаването си той имаше контакт с Фернандо Алонсо, заради който получи 5-секундно наказание от комисарите. След всички неприятни събития испанският състезател финишира осми.

От началото на годината лошите стратегически решения, съчетани с проблеми с надеждността на новия двигател костваха на Скудерията огромен брой точки. Това позволи на Макс Верстапен и Ред Бул да натрупат комфортна разлика пред преките им съперници от Маранело.

След поредното фиаско за Ферари, Розберг коментира, че вече е дошло времето за кардинални промени в ръководството на Скудерията.

„О, Боже мой. Матия Биното продължава да казва „не, не е нужно да правим промени, всичко върви добре“. Не, със сигурност не върви никак добре. Кога ще дойде този ден? Не е възможно отбор като Ферари да работи по такъв начин“, каза Розберг.

„Дори отборите от F2 и F3 се справят по-добре от Скудерията. Необичайно е да няма готови гуми при планирано спиране на даден пилот. Затова в Маранело наистина трябва да започнат да правят кардинални промени.“

Въпреки че темпото на Ферари успя да заличи някои от пукнатините на отбора през този сезон, това предимство започна да изчезва през последните няколко старта. Сега италианският отбор изостава както от Ред Бул, така и от Мерцедес.

Розберг смята, че в Маранело трябва да бъде назначен човек, който да работи заедно с Биното в ръководството на отбора във Формула 1.

„Техният автомобил е малко по-неспокоен в състезанията, както видяхме на Спа и Зандвоорт. Така че те започват да губят все повече скорост и трябва да се уверят, че продължават да развиват този автомобил в правилната посока.“

„Едно от нещата, които хората често казват, е, че Биното е само инженер. Понякога може да се предположи, че даден отбор има нужда от съвместен ръководен екип, в който влизат инженер, бизнес мениджър и директор. Някои хора предлагат именно това решение.“

„Не познавам достатъчно добре Биното. Във всеки случай той трябва да направи някои кадрови промени в тима, тъй като според мен всичко се обърква твърде много. Когато коментираме, просто чакаме това да се случи в момента, защото знаем, че следващата грешна стъпка на Ферари ще дойде съвсем скоро.“

„Това не е добре. Според мен те трябва да направят някои фундаментални промени в персонала си или в начина, по който хората работят там“, добави Нико Розберг.

Шефът на Ферари отговори на коментарите на Розберг относно действията във Ферари.

„Първо, толкова е лесно да се говори, когато сте отвън [на падока]. Тогава е наистина лесно да се отправят критики“, заяви Биното.

„Няма да правим никакви промени в структурата си. Искам Розберг да разберете това. Имаме страхотни хора и е доказано, че това, което е по-важно в спорта, е стабилността и уверението, че се подобряваме ден по ден и състезание по състезание.“

„Разполагаме със страхотни хора в отбора. Не се съмнявам в техните умения и качества. Нужни са години и опит, за да тласнеш един отбор към челото. Мисля, че нашият случай е подобен.“

Според Ферари, проблемът при първото спиране на Сайнц е бил заради късното решение той да бъде вкаран в бокса. В Скудерията не са били сигурни дали испанецът няма да загуби позиция от Хамилтън.

„Да, беше много късно да реагираме на борбата между Люис [Хамилтън] с Карлос [Сайнц]. Решението да се обадим на Сайнц дойде твърде късно.“

„Но знам, че тъй като е бивш пилот, той [Розберг] би трябвало да знае, че е много по-лесно да се справим с този тип проблеми, отколкото с представянето. Според мен представянето на пистата имаше по-голямо значение през вчерашното състезание“, завърши Матия Биното.