Никой в света не можеше да предвиди, че битката за титлата при конструкторите през сезон 2024 във Формула 1 ще е между Макларън и Ферари, заяви Нико Розберг. Историческото съперничество между два от най-старите и титулувани отбори в Гран при бе подновено неочаквано, след като Ред Бул започна състезателната година с 5 победи в първите 7 надпревари.
До края на юни тимът от Милтън Кийнс и Макс Верстапен вече имаха 7 успеха от 10 кръга. Проблемите с RB20 обаче вече започваха да се проявяват и следващата победа на нидерландския пилот дойде чак след четири месеца. Влошеното представяне на Серхио Перес спомогна за това Макларън и Ферари да стопят преднината на Ред Бул. Авансът на шампионите от последните два сезона обаче не бе малък и екипът от Уокинг успя да ги изпревари в класирането чак след Гран при на Азербайджан в средата на септември. В Гран при на Мексико и Ферари мина пред Ред Бул в подреждането на отборите.
„Това е наистина невероятно. Никой в света не можеше да предвиди, че битката за конструкторския шампионат ще е Макларън срещу Ферари, а Ред Бул изобщо няма да участва. Това беше непредсказуемо“, заяви Розберг
„Ред Бул просто потъна – с представянето на колата, както и с втория си пилот. Напълно отпадна от борбата. Същевременно Макларън в частност свърши феноменална работа с развитието на автомобила си. Този сезон – през втората му половина със сигурност – те имаха най-добрия болид“, допълни световният шампион за 2016 г. в коментара си за Скай Спортс F1.
Шефовете на Макларън са убедени, че пилотите им Ландо Норис и Оскар Пиастри са наясно със задачата, но за всеки случай ще им измислят и правила, каза Зак Браун. В тима от Уокинг не приемат нищо за даденост и ще се борят до последно. От Ферари направиха същото изявление.
„Ще водим битка до последния завой и поне Карлос [Сайнц] е на втора редица. Мисля, че той може да се бори с Макларън-ите и поне да опита да спечели състезанието. Би било добре да приключим годината положително“, каза шефът на Ферари Фредерик Васьор.
„За Шарл [Льоклер], разбира се, надпреварата ще е по-трудна, тъй като той стартира от дъното. Но така или иначе най-добрият възможен вариант за него бе 11-то място на грида. Ще преценим какво да правим със задвижващата му система. Ще помислим и за стратегия, която да го изведе през колоната на чиста писта. Що се отнася до титлата, то тя бе трудно постижима и преди началото на този уикенд. След наказанието стана мега трудна, но пък не се знае какво може да стане“, добави ръководителят на Ферари.
View this post on Instagram