Нико Розберг спечели първата си победа във Формула 1 и донесе отново триумф за Мерцедес след официалното им завръщане в модерната Формула 1. Втори и трети финишираха пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън, които се пребориха в невероятна битка със съперниците си от Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел.
Състезанието бе рядко драматично, но в него Нико наложи пълен контрол от самото начало и изпълни блестяща стратегия с две спирания в бокса. Той стартира отлично от полпозишън и практически контролираше напълно цялата надпревара до финала. Зад него обаче вреше и кипеше. Съотборникът му Михаел Шумахер тръгна чудесно – втори, но отпадна заради грешка на механиците още при първите смени на гуми. Битката беше наистина невероятна, като в днешния ден Мерцедес не само бе изключително бърз автомобил, но работеше чудесно с гумите. С пълен контрол и спестените от вчера чифт нови меки софт Нико не остави шанс на съперниците, които отново очакваха гумите на Сребърните да се износват повече и по-бързо.
Преди старта в 15 часа местно време пистата се охлади до 24 градуса от над 30 по обяд. Това бе добра новина за пилотите на Мерцедес, които взеха вчера и пола при същите условия. Тимът на Уилямс отбеляза с обща снимка на самия грид 70-ия рожден ден на Сър Франк (който е на 16 април) и също изглеждаше доволен от облачното време. В крайна сметка FW34 се оказаха по-бързи от Ферари в днешния ден Бруно Сена и Пастор Малдонадо завършиха пред Фернандо Алонсо на седмо и осмо място!
Още след старта Бътън се залепи зад двата Мерцедес-а след отличен старт и остави зад себе си Кими Райконен и двете коли на Заубер, чиито пилоти се бореха един с друг. Хамилтън също се вмъкна пред тях, а по-назад Алонсо се пребори с Уебър и спря рязко, за да избегне инцидент. Същото направи и Маса зад гърба му, в който се чукна със Сена. Най-губещ от битките в първия завой се оказа Фетел, който от 11-ти на старта се озова 14-ти зад Ди Реста, Сена, Грожан и Маса. Напред начело бе Розберг пред Шумахер, Бътън, Райконен, Хамилтън, Перес, Кобаяши, Алонсо и Уебър, които на два пъти си размениха местата в първия тур.
За 5 тура Розберг бе на 2 сек пред Михаел, а на още 1,4 сек бе Бътън. Зад него на под секунда бе Кими Райконен и всички останали назад вървяха на подобна и по-малка дистанция, като Фетел се залепи зад скоростната кутия на Ди Реста.
Нико направи рекордна обиколка и добави 0,6 сек към аванса си.
Още в 7-ата обиколка Уебър спря за да смени меките си гуми с медиум.
Напред Нико продължаваше да е най-бърз, но Бътън вече започна да прави малко по-бързи обиколки от Михаел и го следваше на 0,9 сек, а зад гърба му бяха залепени Кими, Хамилтън, Перес, Кобаяши, Алонсо и Маса, който бе започнал състезанието с по-твърдия медиум. Нико правеше турове под 1:44 мин и до осмата обиколка се отдалечи на 4 сек от съотборника си.
В 10-ата обиколка и Фетел спря за смяна на гуми и сложи нов комплект.
В 11-ия тур Кими и Хамилтън заедно смениха гуми, като Люис остана с меки, а механиците му бяха малко по-бързи, което му позволи да излезе осми пред съперника си и Уебър, който се пребори за позиция с Кими. В следващия тур и Бътън спря в бокса, а двубоят на Райконен и Хамилтън в бокса бе на вниманието на стюардите.
В 12-ата обиколка Шумахер и Алонсо на свой ред смениха гуми, а Розберг остана лидер, отново с отличен тур под 1:44. След излизането си от бокса обаче Михаел спря, защото гайка не бе завита на една от гумите му!
Начело излезе Перес следван от Маса с твърдите си гуми. Зад него бяха Розберг, Бътън, Хамилтън, Уебър, Райконен, Алонсо и Кобаяши.
Розберг отново направи рекорден тур в 16-ата обиколка, вече с твърдите гуми.
В 16-ата обиколка Перес спря също за да смени своите меки гуми с медиум и излезе 10-ти, зад Грожан и пред Фетел.
Колоната поведе Маса с твърдите си гуми, който имаше аванс от 1 сек пред Нико Розберг, чието темпо вече бе под 1:43 при над 1:44 за бразилеца. Немецът бързо настигна и изпревари своя съперник в 17-ата обиколка и поведе отново.
В 18-ия тур Нико записа нова рекордна обиколка – 1:42,503 мин. Маса спря в бокса най-после за първа смяна и зад Розберг се наредиха Бътън на 4,4 сек и Хамилтън единствен отново с меки гуми на 1,6 сек. Следваше Уебър на 3,1 сек, Райконен, Алонсо, Кобаяши, Грожан и Фетел, който изпревари Перес.
Температурата на асфалта бе все така 24 градуса и в 20-ия от общо 56 тура Нико отново бе малко по-бърз от Макларън-ите, като все 2 стотни от секундата аванс. Това бе неочаквано за съперниците!
В 23-ата обиколка съотборникът му Бътън най-после бе по-бърз от лидера Розберг и то с цели 0,3 сек, но разликата се запазваше добра за немеца – над 4 сек.
В 25-ия тур Дженсън трябваше да спре за втора смяна и отново сложи по-твърди гуми.
Напред Розберг вървеше отлично с темпо под 1:43 сек и бе на цели 11 сек пред Кими и Алонсо, които също като него още не бяха направили втория си стоп. Алонсо спря в 28-ия тур, а Кими в 29-ия и излезе зад испанеца в колоната. Фернандо бе този път с меки гуми и бързо изпревари съотборника си, а след това и Пол ди Реста.
Нико нямаше проблеми и водеше с над 14 сек пред Грожан, а Бътън започна да топи аванса на пилота на Мерцедес, чийто гуми най-после загубиха скорост. Авансът на немеца се стопи до 12 за обиколка и половина. Назад Хамилтън и Уебър преследваха Перес, който бе само с една смяна от старта.
В 35-ата обиколка Нико все пак направи втория си стоп и излезе точно пред тях, а начело бе вече Бътън, но той трябваше да прави още един стоп, а в Мерцедес – не!
Това реши победата, както и забавянето на англичанина при третото му спиране – изчисленията показваха, че битката щеше да е много близка, ако всичко при този пит бе протекло нормално.
Зад лидерите бе невероятна битка до самия край, като Ред Бул също бяха изтеглили спиранията си напред и Фетел се бореше за третото място до края, но гумите му се износиха и пред него в самия край мина Хамилтън, както и съотборникът му Марк Уебър.
Гумите на Кими Райконен свършиха напълно в края на състезанието и той потъна в колоната, а Алонсо така и не можа да се пребори със съперниците си от Уилямс, а Маса остана извън топ 10.