Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел пред Перес и Льоклер във втората тренировка на Имола

Ръсел пред Перес и Льоклер във втората тренировка на Имола

3347
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел записа най-доброто време във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Емилия Романя.

Времето бе напълно различно в събота по обяд. Температурата на въздуха достигна 20 градуса, тази на пистата бе 31

Условията коренно се промениха, което означаваше, че всичко свършено вчера на практика е неизползваемо. Затова и отборите започнаха работа без всякакво забавяне, основно с гуми софт и медиум.

„Имаше голяма загуба на мощност“, обади се Люис Хамилтън по радиото малко след излизането си на пистата.

Първото време на пистата бе на Гуаню Жу, но постижението на пилота на Алфа Ромео веднага бе подобрено последователно от Ландо Норис и Хамилтън. Пилотът на Мерцедес (с медиум) поведе с 1:21.849 мин. След това Серхио Перес излезе начело с 1:20.447 пред съотборника си Макс Верстапен (+0,631). Състезателите на Ред Бул бяха с гуми софт. Шарл Льоклер бе по-назад в подреждането, работейки с медиум. Карлос Сайнц все още не бе излязъл на пистата.

Валтери Ботас също бе в бокса и нямаше индикации, че ще излиза скоро на трасето. Имаше проблем имаше и с болида на Даниел Рикиардо в Макларън.

Перес свали първото време до 1:19.815, а втори излезе Алекс Албон (със софт) – на 0,776 сек от мексиканския пилот.

Верстапен продължи серията си и се доближи на 0,733 сек до съотборника си. Във Ферари разделиха работата по гумите между пилотите и след като Льоклер въртеше обиколки с медиум, Сайнц сложи софт. Двамата бяха в дъното на топ 10, но на този етап не гонеха времена.

Хамилтън взе софт и записа 1:20.023 мин – второ време, на 0,208 сек от това на Перес.

20 минути след началото на сесията Юки Цунода бе най-добре класиралият се пилот със средните по твърдост гуми в топ 6 – четвърти. Пилотът на Алфа Таури бе на 0,773 сек. Малко след това Джордж Ръсел излезе втори със софт. Неговото постижение бе с 0,141 сек по-слабо от това на мексиканския пилот на Ред Бул.

До средата на тренировката Верстапен използва само един комплект софт, както и съотборникът му Перес. Ръсел излезе начело в този момент – той бе с 0,333 сек по-бърз от Серхио (1:19.457)

Верстапен на свой ред сложи медиум, за да провери поведението на болида си с тези гуми. Обади се по радиото, че сцеплението не е много добро

15 минути преди карирания флаг той бе пети в подреждането. Вече със софт Льоклер излезе втори – на 0,283 сек от Ръсел. Шарл бе направил серия от 17 тура със средните по твърдост гуми, а Сайнц – 14 със софт.

Перес се доближи на 0,138 сек до постижението на Ръсел с нов комплект медиум. Това време бе второ в подреждането. Ботас и пилотите на Макларън (Норис се прибра след само 3 обиколки) все така си бяха в боксовете. При Алфа Ромео се бе разкачил изходният колектор и имаше леко обгаряне. Проблемът на Норис бе със спирачките.

Хамилтън се обади по радиото, че задните му гуми малко прегряват.

До края на тренировката нямаше повече опити за бързи обиколки. Ръсел остана пръв. Той направи с меките гуми серия от 18 тура. Следваха Перес и Льоклер. Хамилтън се нареди четвърти, следван от Фернандо Алонсо, Сайнц, Верстапен. Топ 10 допълниха Цунода, Пиер Гасли и Гуаню Жу.