Начало Други Среща на БФАС за състезанията през сезон 2018

Среща на БФАС за състезанията през сезон 2018

160
0

В Пловдив се състоя национална среща на председателите на комисии към Българската федерация по автомобилен спорт. На срещата, инициирана от члена на УС на федерацията и собственик на писта Дракон Христо Стоилов,   присъства и председателя на БФАС Владимир Илиев. В срещата участваха повечето от председателите на комисии по отделните дисциплини.

Намеренията на БФАС са тази среща да стане традиция. На нея се обсъждат поправки в правилниците на отделните дисциплини, далеч преди началото на новия сезон. По този начин се обсъждат предложенията за промените в състезателните правилници за 2018 г. Става дума за дисциплините гимхана, дрифт, ендуранс, драг рейсинг, автокрос, раликрос, планинско, писта рали и рали-спринт. Постъпили предложения представиха и председателите на техническата комисия Никола Попов и на комисията по сигурност Георги Янакиев.

Много от дисциплините като например дрифт и драг, на които промените в правилата бяха направени наскоро, нямат нужда от актуализиране. Проблемът и при двете дисциплини, а и при останалите е финансирането. Иначе участници и фенове не липсват и надпреварите се радват на голям интерес. Ендуранс имат по-малко – около 15 автомобили на състезания. Това е спад, но пък нещата вървят, а правилата работят добре.

При автокроса има доста неща за уточняване. Клас Джуниър например сега е за пилоти от 14 до 21 години, но се обсъди възможността за намаляване на възрастта, както е в Европа – от 12 до 16 или 17-годишна възраст на пилотите. Предложено би и туринг класа да се раздели на две – до 1600 куб. см и над тази кубатура. Комисията трябва да проучи и да предложи създаване на серии с автомобили Крос кар. Предложи се  състезанията да не се рестартират, ако е пробягана над 50% от дистанцията. Същото важи и за раликроса. Там пък бе предложено, когато на една редица с 4 автомобила, в първите 25 м след старта, колите нямат право да сменят траекторията си. По този начин няма да се правят инциденти.

Планинският шампионат е най-популярен, а и с най-ясни правила. Тук проблема е рестартирането при инциденти. Също така и около зоната за зареждане. Също имаше и дискусия и около функциите на директора на състезанието и със спортния директор на надпреварата.

Доста проблеми има на пистата или затворен маршрут. Бе отчетено, че много от състезанията, предвидени в календара отпаднаха. Има проблем с някои трасета в градски условия. Говори са състезателната дистанция в отделните надпревари. Освен това има проблеми с това, че в клас Туринг има малко участници – от 3 до 5 автомобила. Това предполага, че отделните серии могат да се слеят. Обсъди се възможността на намаляването на мощността на автомобилите в клас Макси. Обсъди се и бъдещата серия от шампионата ENEOS, който тази година се роди, благодарение на пловдивския Константин Маршавелов. Това е надпревара с абсолютно еднакви автомобили Audi, подготвени от екипа на Маршавелов, с които се състезават млади пилоти. Това са 10 подготвени състезателни автомобили, но са абсолютно еднакви – гуми, спирачки, седалки, оборудване, тегло на колите. Първите пробни състезания преминаха успешно.

В най-популярната дисциплина – рали, бе решено да има спешен телефон за контакт с дирекцията на ралито, да се прави брифинг с българските пилоти преди старта, когато надпреварата е валидна за нашия шампионат. Шефа на комисията Пламен Иванов предложи да има 4 ралита у нас и едно в чужбина, в съседна на България страна. Стана дума за това, че в момента ралито, което е най-популярната дисциплина в България, има само 6 до 10 хомологирани автомобила. Шефът на техническата комисия Никола Попов предложи по-свободни технически изисквания, за да се използва наличната материална бази – състезателните автомобили по клубовете.

Комисията по сигурността също си върши работата според нейния председател Георги Янакиев, но досега се дават визи на всички организаторите. Основната дейност на комисията е да отговаря на мейли. Никой не се обръща към комисията, за да дойде да провери трасето. Той предложи един месец преди състезанието да се получи план за сигурност и до една седмица да се провери трасето от член от комисията. Така че да се дават визи за организиране на състезания, но само след като човек от комисията е ходил да провери трасето. Това важи за всички състезания, независимо от дисциплината. Той предложи и да се повиши таксата на организаторите на състезания.