Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Състезанието можеше да е по-рано, но на пистата не бяха допуснати грешки,...

Състезанието можеше да е по-рано, но на пистата не бяха допуснати грешки, каза Лауда

77
0

Ники Лауда смята, че не са допуснати грешки по време на Гран при на Япония, но състезанието е можело да се проведе по-рано. Надпреварата бе прекратена след катастрофа на Жул Бианки (Маруся), когото оперират в болница в Мие. Малко преди инцидента на французина дъждът на Сузука отново се засили. Проблемът с наближаващия тайфун Фанфон бе обсъждан от няколко дни, но програмата остана непроменена.

На въпрос дали решението състезанието да се проведе е било правилно, австриецът отговори:

– Да, защото започнаха зад кола за сигурност. Не може да се каже, че нещо бе свършено погрешно. Надпреварата бе стартирана по възможно най-разумния начин. Но можеше началото да е по-рано. В това няма съмнение. Ситуацията (с времето) бе предвидима, беше възможно стартът да е в 1 часа следобед. Но не аз взимам тези решения. В крайна сметка щеше да е да е по-добре. Катастрофата на [Адриан] Сутил при нормални обстоятелства нямаше да я дискутираме, тъй като колата веднага бе вдигната.

Трикратният световен шампион каза също така, че станалото днес е напомняне колко опасен всъщност е автомобилният спорт.

– Свикваме нищо да не се случва и изведнъж всички са изненадани. Но трябва винаги да помним, че автомобилният спорт е опасен. Днешният инцидент е следствие от определена поредица събития. Една кола излита, излиза трактор, следващата изхвърча – допълни той.

Пилотите имаха различни мнения за условията в края на състезанието. Фелипе Маса смята, че надпреварата е трябвало да бъде прекратена по-рано. Той заяви, че от обиколки крещял по радиото, че на трасето има твърде много вода и е опасно да се кара.

Според Валтери Ботас условията са били на ръба за спиране на състезанието:

– Не съм аз човекът, който да съди дали условията бяха достатъчно добри или не – цялата надпревара бе трудна, особено в началото и края. Но мисля, че е имало и по-трудни ситуации. Просто тази писта е сложна на мокро. Дотогава нищо особено не се случваше. Според мен цялата ситуация е ужасен малшанс.

Сънародникът му Кими Райконен се съгласи, че условията са били сложни и продължи:

– Дали е било безопасно? А безопасно ли е изобщо някога? Понякога няма значение. В началото зад сейфти кара карахме със 100 км/ч, а може да се подхлъзнеш. Така че дори да намалиш, пак е възможно да имаш неприятности. Просто е – ако има твърде много вода, има шанс да изхвърчиш.

Роб Смедли от Уилямс пък посочи, че не помни друго състезание, което да е приключвало в такъв мрак.

– Накрая определено беше много тъмно. Бих казал, че през 15-те ми години във Формула 1, това бе най-тъмният момент в надпревара. Трябва да спомена, че бях щастлив от излизането на сейфти кара. В конкретния момент не разбрах точно каква е причината, какво се случва, но бях доволен, че се появи и всички трябваше да намалят – допълни той.