Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Софт и медиум покриват най-широка гама от възможните за Мелбърн условия, посочиха...

Софт и медиум покриват най-широка гама от възможните за Мелбърн условия, посочиха от Пирели

80
0

Пирели предоставя софт и медиум спецификации от гамата си за предстоящия уикенд на Гран при на Австралия, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2015 г.

Италианската компания започва пети сезон като доставчик на гуми на отборите от Гран при и първото предизвикателство е Албърт парк – трасе, което се характеризира с хлъзгава настилка, ниско прилепяне, необходимост от високо ниво на аеропритискане. Всичко това натоварва сериозно продуктите на компанията.

„Първата надпревара за сезона ще се състои на трасе, което винаги е огромно предизвикателство, много популярно, но и непредвидимо”, заяви спортният директор на Пирели Пол Хембри. „За Австралия, точно както и миналата година, избрахме гуми медиум и софт. Те покриват най-широка гама от възможните за Мелбърн условия.”

Хембри каза също така, че макар да няма пълна яснота относно силата на отделните отбори, то със сигурност има подобрение в представянето и скоростта им като цяло. Това означава намаляване на времената за обиколка и съответно има ефект върху работата на колите с гумите.

„Поведението на гумите по време на предсезонните тестове съвпадна с очакванията ни, но реалното състезание не може, разбира се, да се сравнява с тренировки. В надпреварите пилотите стигат лимита, затова и уикендът в Мелбърн е очакван с толкова нетърпение”, добави той.

Едно от най-големите неизвестни е състоянието на пистата, която еволюира постоянно. В началото асфалтът е мръсен и хлъзгав, като това води до увеличаване превъртането на колелата и съответно до по-сериозно износване на гумите.

Най-натоварена в Мелбърн е задна лява гума – в конфигурацията има 10 десни и 6 леви завоя. Настилката е гладка, има доста бавни криви, което изисква добро механично сцепление.

Нико Розберг (Мерцедес) спечели надпреварата през миналата година. Той бе трети на стартовата решетка (голяма част от квалификацията се проведе на мокра писта. Той тръгна със софт и стратегията му бе софт-софт-медиум, каквато бяха избрали всички в топ 9.

От Пирели очакват тази година разликата между двата типа гуми да е 1,2 – 1,5 сек.