С новите правила за тази година, според които потеглянето на пилота в състезанието се извършва само с един съединител, който е под формата на бутон на волана, стартовете ще бъдат по-интересни и непредвидими. Около това мнение се обединиха пилотите по време на днешната пресконференция на ФИА преди началото на състезателния уикенд за Гран при на Бахрейн.
Именно заради нея спечелилият полпозишън Люис Хамилтън не стартира добре в Австралия и загуби доста места до втория завой. Британецът превъртя задните колела и в крайна сметка след контакт със съотборника си Нико Розберг се озова едва 6-и в подреждането.
Според Розберг тръгването със съединител само с една планка за контрол зад волана е определено по-голямо предизвикателство, отколкото преди с две. Според Алонсо с новите регулации има по-голям елемент на случайно представяне от страна на съединителя и неговото зацепване. Фелипе Маса признава, че е стартирането е станало по-трудно, но пък смята, че след 2-3 състезания всичко ще бъде същото както преди.
„Не познавам старата система с два съединителя, тъй като дебютирам във Ф1 този сезон, коментира Паскал Верлайн от Мейнър. – Досега съм потеглял с класически педал на съединителя в DTM. Но явно новата процедура е добра за мен, след като спечелих 7 места в първите километри след старта в Австралия.”
Ромен Грожан от Хаас пък заяви, че предпочита стария вариант заради процедурата при подготовката на стартовете, която сега е ограничена.
ROSBERG: „We’ve worked on the new start rules. It’s more difficult and an area we’re focussing on a lot“ #BahrainGP pic.twitter.com/KNXC0S4miq
— Formula 1 (@F1) March 31, 2016