Версията CS на BMW M4 е още по-наточена, по-мощна и при това в неограничен тираж. Каним ви на седалката до пилота за една бърза обиколка на прочутото трасе в планината Айфел.
Въпреки че напоследък за някои всичко е ток и жица, клиентите на BMW M подкрепят изцяло двигателите с вътрешно горене. Затова M феновете имат повод да се радват – M4 CS се завръща. От BMW са го позиционирали между BMW M4 Competition Coupé с M xDrive и специалния модел BMW M4 CSL, ограничен до 1000 бройки. Производителят вече е изпитал купето по Северната отсечка на Нюрбургринг, постигайки впечатляващо време от 7:21.989 минути за пълната 20,8-километрова обиколка. Тук предлагаме онборд видео от събитието.
550 к.с., двойно предаване и автоматична трансмисия
Много неща са се променили в техническата концепция в сравнение с предишния M4 CS. Тъй като за основа служи M4 Competition Coupé с M xDrive, на борда винаги има задвижване на всички колела и осемстепенна автоматична скоростна кутия. Предшественикът разполагаше със седемстепенна трансмисия с два съединителя, задвижване на задните колела, мощност 460 к.с. и 600 Нм.
Силовото предаване в новия M4 CS трябва да се справя със значително по-голяма мощност. С увеличено до 2,1 бара налягане от турбокомпресорите и адаптирана система за управление на двигателя екипът на M извлича от познатия редови шестцилиндров мотор цели 550 к.с. – с 20 к.с. повече, отколкото в M4 Competition Coupé, и точно толкова, колкото в M4 CSL. Въпреки това максималният въртящ момент от 650 Нм, който е на разположение от 2750 об./мин, остава непроменен. По-твърдите опори на двигателя оптимизират предаването на мощността. Срещу допълнително заплащане в предната част на автомобила се монтира разпънка между амортисьорите.
Новото BMW M4 CS ускорява от място до 100 км/ч само за 3,4 секунди, а от нула до 200 км/ч – за 11,1 секунди. Междинният спринт от 80 до 120 км/ч се изпълнява за 2,6 секунди на четвърта и за 3,3 секунди на пета предавка. Така CS е с малко по-бърз от базовия модел във всички дисциплини. Максималната скорост на специалния модел, оборудван серийно с M Driver’s Package, е електронно ограничена на 302 км/ч. Съпътстващият спортен звук се осигурява от двупоточна изпускателна система с контрол на клапите и олекотени титанови задни шумозаглушители. Тя завършва отзад с типичните за М двойки ауспухови тръби, боядисани в черен мат.
Цялостно прецизирана ходова част
Окачването на M4 CS също е прецизно настроено. BMW залага на специфична за модела кинематика на мостовете. Такива са и стойностите на наклона, амортисьорите, допълнителните пружини и стабилизаторите. Електронно управляваните амортисьори, електромеханичното сервоуправление и интегрираната спирачна система също са със специфична за модела настройка. Системата за контрол на динамиката DSC, която също е пренастроена, отпуска леко юздите в граничен режим на сцепление. Системата „M Drive Professional“ добавя към арматурното табло оптимизирани за състезателни писти функции и дисплеи.
Ориентацията на M4 CS към състезателни писти е подчертана от серийната спирачна система M compound. Срещу допълнително заплащане автомобилът може да се достави с карбон-керамични спирачки. Новото BMW M4 CS се оборудва серийно и с ковани М джанти от лека сплав с ексклузивен V-образен дизайн. Те се предлагат в матов златист бронз или матовочерно. 19-цоловите джанти на предния мост са обути в гуми с повишено сцепление и размер 275/35. Отзад в асфалта се впиват гуми 285/30 на 20-инчови джанти.
Изобилието от карбон не олекотява сериозно конструкцията
По традиция CS моделите се отличават с олекотени елементи. Покривът, капакът на двигателя, предният сплитер, предните отвори за въздух, корпусите на огледалата, задният дифузор и задният спойлер в стил Gurney са изработени от подсилен с въглеродни влакна полимер (CFRP, карбон).
В интериора от карбон са изработени централната конзола, лостчетата за смяна на предавките на облечения с M Alcantara волан и вътрешните лайстни. Серийно се монтират и черупкови М седалки от карбон. Те обаче са с отопление, електрическо регулиране и частично осветление. Заедно със споменатия по-горе титанов шумозаглушител според BMW всичко това намалява теглото с около 20 кг спрямо базовия модел. Купувачът на CS трябва сам да реши колко е важен за него карбоновият бонус при богато оборудван пакет за комфорт и собствено тегло от 1760 килограма (по DIN).
Солидна добавка към цената
Допълнителни отличителни белези на новия M4 CS са двете специални лакови покрития на BMW Individual в цветовете Riviera Blue и Frozen Isle of Man Green металик. Алтернативно за новото BMW M4 CS се предлагат и екстериорните цветове M Brooklyn Grey металик и Sapphire Black металик. Заедно с черните странични прагове и М „хрилете“ елементите от видим карбон създават атрактивен контраст. Сред другите отличителни черти са бъбрековидната решетка без рамки с плакет M4 CS и надписът с добавка CS върху задната част. Пакетът CS се допълва от новооформени фарове. Отпред късите и дългите светлини са жълти, а задните лазерни светлини произхождат от CSL.
Новото BMW M4 CS ще се произвежда заедно с другите деривати на BMW M4 в завода в Динголфинг от юли 2024 г. Поръчки могат да се правят от края на май. В Германия BMW предвижда за M4 CS базова цена от 160 000 евро. Това е с около 43 000 евро повече, отколкото искат за BMW M4 Competition Coupé с M xDrive. M4 CSL, който отдавна е продаден, се предлагаше през лятото на 2022 г. на цени, започващи от 165 200 евро.