Люис Хамилтън от екипа на Мерцедес постигна победа в квалификацията в Австралия. Англичанинът изпревари Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул, а третото място остана за съотборника на Хамилтън, Нико Розберг.
Новобранецът Кевин Магнусен от отбора на Макларън постигна четвърти резултат още в първата си квалификация, оставяйки зад себе си Фернандо Алонсо (Ферари), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Данил Квят (Торо Росо) и пилотите на Уилямс, Фелипе Маса и Валтери Ботас.
Световният шампион Себастиян Фетел (Ред Бул) и Кими Райконен от екипа на Ферари останаха извън първите десет.
Облачното време от сутринта в Австралия се запази и в следобедните часове. Първата част на квалификацията започна при непрекъснато очакване на дъжд и той не закъсня. Именно заради очакването му в началото на сесията всички пилоти се появиха на пистата. Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул поведе, следван от Кевин Магнусен с Макларън и Фелипе Маса с Уилямс. Фернандо Алонсо (Ферари), Дженсън Бътън (Макларън) и Валтери Ботас (Уилямс) допълниха първата шестица, като испанецът допусна сериозна грешка при своята бърза обиколка при спирането за първия завой. Хамилтън (Мерцедес) и Фетел (Ред Бул) записаха седмо и осмо време, като британецът кара с по-твърдия от двата типа гуми, а пък германецът за малко не се сбогува с надеждите си за добро представяне след като облиза стената при излизането от 6-и завой.
Дванадесет минути след началото на първата част преваля сериозно и подреждането запази вида си, придобит след първите опити.
Проблемите в екипа на Лотус продължаваха и в съботния ден. След трудностите от сутринта нещата не се подобриха и за квалификацията. Ромен Грожан и Пастор Малдонадо заеха последните две места в решетката и отпаднаха още в първата част. Венецуелецът дори не успя да запише време преди преваляването, като колата на екипа от Енстън изглеждаше неуправляема, принуждавайки пилотите си да допускат грешки. Отпадане след първата част записаха също така Макс Чилтън (Маруся – 17-и), Жул Бианки (Маруся – 18-и), Естебан Гутиерес (Заубер – 19-и, който ще бъде наказан с 5 места заради смяна на скоростна кутия) и Маркус Ериксон (Катерам – 20-и).
Втората част на квалификацията започна на мокро, като голямата част от пилотите се появиха на пистата с гуми интермедия. Пистата започваше да изсъхва след краткото преваляване, но условията оставаха доста трудни за пилотите, които нямат никакъв опит с новите задвижващи системи на мокро.
Пет минути преди края на втората част Хамилтън водеше, пред Рикиардо, Верн и Розберг. В зоната на изпадащите се намираха Маса, Фетел, Перес, Сутил, Квят и Кобаяши. Все пак оставаше достатъчно време за последен опит и влизане в топ 10. Отпадане на Маса и Фетел във втората част определено щеше да се възприеме като изненада.
Пистата изсъхваше по-бързо, отколкото се влошаваха гумите интермедия. Именно заради това Маса остана на пистата, докато Фетел избра да сложи нов комплект интермедия. Времената се подобряваха непрекъснато и това направи втората част изключително интересна. Водачите се сменяха непрекъснато, а отпадане на някои от фаворитите нямаше да е изненада.
Минута преди края на тази сесия Райконен направи грешка на четвърти завой и се заби в стената. Това извика жълти знамена и повлия на обиколката на Фетел, който и без това имаше сериозни проблеми с контрола на колата си. Двамата пилоти се оказаха на 12-а и 13-а позиция, а пред тях първи от отпадналите пък бе друг от фаворитите – Дженсън Бътън от екипа на Макларън.
Адриян Сутил (Заубер), Камуи Кобаяши (Катерам) и Серхио Перес (Форс Индия) пък бяха другите трима, напуснали квалификацията след втората част. Това означаваше, че новобранците Данил Квят (Торо Росо) и Кевин Магнусен (Макларън) още при първото си участие в квалификацията ще могат да се борят за полпозишън.
Освен тях в борбата се включиха също така пилотите на Мерцедес и Уилямс, допълнени от Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Фернандо Алонсо (Ферари).
Дъждът отново се възобнови с пълна сила и пилотите излязоха с гуми за мокро в началото на тази последна решителна част от квалификацията. Единствено Фернандо Алонсо бе с гуми интермедия, но на доста места пистата изглеждаше наводнена.
Това се видя ясно и от първите поставени времена, където Алонсо изоставаше на 3 секунди от първия за момента Нико Розберг. Условията на пистата обаче започнаха отново да се подобряват и в края на третата част гумите интермедия отново щяха да са най-доброто решение. Хамилтън и Розберг водеха, следвани от Рикиардо, Хюлкенберг, Верн, Квят, Магнусен, Ботас и Алонсо. Фелипе Маса бе последен, но оставаше време за финален опит с гуми интермедия.
Люис Хамилтън изглежда бе единственият пилот избрал да кара с гуми за мокро при този последен опит. Това, както и добрия тайминг се оказаха решаващи за битката в края. Хамилтън направи обиколка в повече от своя съотборник Розберг, който в един момент изглеждаше недостижим. Рикиардо също успя да започне последен опит преди изтичането на времето и това му даде важно предимство, което австралиецът за радост на домашната публика използва и дори в един момент поведе, преди времето му да бъде подобрено от Хамилтън.
Така пилотът на Мерцедес записа първа победа в квалификацията за сезона, оставяйки зад себе си Рикиардо, Розберг, Магнусен, Фернандо Алонсо, Жан-Ерик Верн, Нико Хюлкенберг, Данил Квят и пилотите на Уилямс, Фелипе Маса и Валтери Ботас.