Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц спечели квалификацията в Италия пред Верстапен и Льоклер

Сайнц спечели квалификацията в Италия пред Верстапен и Льоклер

4202
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Спас Генев

Карлос Сайнц спечели квалификацията за Гран при на Италия пред Макс Верстапен (Ред Бул) и съотборника си във Ферари Шарл Льоклер.

Квалификацията на пистата Монца се провежда по алтернативния вариант, който Формула 1 изпробва тази година. При него всеки пилот получава по-малко комплекти гуми (11 вместо 13). За сесията за разпределение местата на стартовата решетка е постановено как да се използват отделните типове: хард в Q1, медиум в Q2 и софт в Q3.

В Ред Бул смениха задвижващата система в болида на Серхио Перес, който имаше теч на масло в края на последната свободна тренировка. Агрегатът е от вече използваните от мексиканския пилот, така че няма наказание.

Q1 стартира при 28 градуса температура на въздуха и 41 градуса на пистата. Асфалтът бе най-нагрят от началото на уикенда на Монца

Първият опит на Макс Верстапен бе изтрит от рейс контрола заради нарушаване ограниченията на пистата. Същото се случи и с началния бърз тур на Фернандо Алонсо. Ландо Норис и Естебан Окон едва не се удариха.

След първите серии начело бе Алекс Албон с 1:22.123 мин. На 0,025 сек от него бе Джордж Ръсел. Следваха Перес, Карлос Сайнц, Логан Сарджънт, Гуаню Жу, Норис, Шарл Льоклер, Люис Хамилтън, Валтери Ботас. Под чертата бяха Окон, Ланс Строл, Лиам Лоусън, Алонсо и Верстапен. Със следващия си бърз тур Макс излезе пръв с 1:21. 573 мин, измествайки съекипника си Перес, който бе минал напред. Алонсо даде трето време.

Борбата за измъкване от зоната на изпадащите продължаваше. Пилотите на Алфа Таури излязоха напред – Юки Цунода пети, а Лоусън седми. Окон сбърка и стъпи извън пистата, но успя да продължи. Заради лимитите на пистата обаче времето на французина бе анулирано. Той бе под чертата заедно със съекипника си Пиер Гасли, Оскар Пиастри, Хюлкенберг и Строл.

Хюлкенберг се измъкна 12-ти за сметка на Ботас. Магнусен бе избутан надолу от Пиастри, който мина по-напред. Обиколката на Оскар обаче бе изтрита при оставаща по-малко от минута до края на Q1.

Следващият опит на Ботас стигна за 12-то място. Пиастри излезе осми. Гуаню Жу остана под чертата – и последната му обиколка не го извади нагоре, а и бе анулирана заради лимитите. От Q1 отпаднаха още пилотите на Алпин Окон и Гасли, Магнусен и Строл. В челото Верстапен бе пръв, следван от Албон, Льоклер, Цунода, Перес. Рейс контролът съобщи, че състезателите на Ферари не са спазили зададеното контролно време за обиколките по време на квалификацията. Ситуацията ще се разследва след финала на сесията.

За Q2 температурата на трасето бе 40 градуса. Ред бе на средните по твърдост гуми медиум

Пилотите на Мерцедес изчакаха най-дълго в пита преди да излязат на пистата. Верстапен записа 1:21.035 мин. Сайнц го изпревари с 0,044 сек – 1:20.991 мин. Льоклер се нареди трети, следван от феноменалния Албон, Перес, Алонсо. След като и състезателите на Мерцедес направиха бързи опити извън топ 10 бяха Хюлкенберг, Хамилтън, Лоусън, Сарджънт и Ботас.

„Перес ме задържа“, обади се Хамилтън по радиото.

„Нямам сцепление“, добави седемкратният световен шампион, след като се прибра в пита.

Малко над 3 минути оставаха до края на Q2, когато започнаха финалните бързи опити за класиране в топ 10. Абсолютно всички излязоха и още в питлейна трудно се подредиха в колона. По радиото пилоти говореха с екипите си за изпреварване на други състезатели на пистата. По принцип преди време се говореше, че има негласно споразумение да няма задминавания, което явно вече не съществува.

Сарджънт не мина изобщо в топ 10. Хамилтън записа пето време. Льоклер излезе пръв с 1:20.997 мин. Лоусън и Хюлкенберг останаха под чертата заедно с Цунода, Ботас и Сарджънт. В самия край Верстапен се върна начело с 1:20.937, зад него бяха пилотите на Ферари, Перес, Албон, Хамилтън, Ръсел, Пиастри, Алонсо, Норис.

Температурата на пистата падна до 38 градуса за решителната битка за разпределение местата на първите пет редици на грида

Пилотите на Ред Бул първи излязоха от боксовете, последваха ги и останалите състезатели, които се класираха в Q3. Най-накрая дойде ред да се използват меките гуми. Верстапен пръв започна бърза обиколка. Допусна грешка, записа 1:20.631 мин. Перес бе на 0,290 сек от него. Льоклер излезе пръв с 1:20.564. Сайнц бе още по-бърз – 1:20.532. Албон излезе четвърти пред Перес, бе изместен от тази позиция от Ръсел. Седми се нареди Норис, следван от Пиастри, Хамилтън и Алонсо.

На финала на Q3 Льоклер пръв започна финалния си опит. Даде 1:20.361 мин, Верстапен бе с 0,054 сек по-бърз. Сайнц задмина пилота на Ред Бул с 0,013 сек и трибуните на Монца избухнаха. Четвърти излезе Ръсел, следван от Перес, Албон, Пиастри, Хамилтън, Норис и Алонсо. Стюардите пък съобщиха, че няма да има по-нататъшни действия срещу пилотите на Ферари за предполагаемото нарушение по-рано в квалификацията.