Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц пръв и в последната тренировка на Монца

Сайнц пръв и в последната тренировка на Монца

1641
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Карлос Сайнц бе най-бърз и в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Италия. Пилотът на Ферари изпревари Макс Верстапен (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Мерцедес).

Последният час за подготовка започна при 26 градуса температура на въздуха и 39 градуса на пистата. Асфалтът бе най-горещ от началото на уикенда досега. Надпреварата бе започнала още сутринта, когато при пристигането на пистата Алекс Албон изпревари Джордж Ръсел. След това обаче пилотът на Уилямс загуби предимството си, защото трябваше сам да паркира своя автомобил, докато състезателят на Мерцедес остави треньора си да свърши тази работа и само помаха на Алекс, тръгвайки към падока.

В самата тренировка Валтери Ботас пръв излезе от питлейна, следван от Ланс Строл. Алфа Ромео и Астън Мартин имаха да наваксват време за подготовка от вчера. Тимът от Хинвил имаше някои грижи с колите си. Строл пък не кара в първата петъчна сесия – зад волана му бе Фелипе Другович. Във втората имаше проблем с горивната система в самото начало и спря на пистата. Това на практика му остави само съботната тренировка за работа.

Изборът на гуми в началото бе преобладаващо за софт. Някои пилоти все пак сложиха медиум. Само Строл и Фернандо Алонсо бяха с хард

След първите серии начело бе Макс Верстапен с 1:21.838 мин. Втори, на 0,677 сек, бе Ландо Норис, следван от Серхио Перес, Карлос Сайнц, Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Шарл Льоклер. Пиер Гасли излезе пети, а топ 10 допълваха Кевин Магнусен и Алонсо.

В тази сесия пилотите трябваше да тренират и последните указания на рейс директора. Нилс Витик даде конкретно време, което трябва да се спазва на пистата, в опит да предотврати забавянията на трасето и струпването на пилоти в края на обиколка. Специално бе посочено, че указанията се отнасят за всички обиколки – загряващи, бързи, за прибиране. В това време Алонсо с твърдите си гуми даде шесто време.

Перес записа второ време, доближавайки се на 0,505 сек до съотборника си. Хамилтън сбърка при първия си опит със софт. Със следващата си бърза обиколка излезе трети (+0,592 сек). Карлос Сайнц бе четвърти, а пети – Норис, който също сложи хард.

Верстапен бе свалил най-доброто време до 1:21.687 мин

По време на тренировката стана ясно, че Сайнц ще сложи нова скоростна кутия (без наказание). Нико Хюлкенберг размаха възмутено ръка в питлейна, когато механик на Астън Мартин не се мръдна при неговото преминаване и Хаас-ът бе опасно близо.

„Нещо пак мечтае“, отбеляза германецът по радиото.

В първата половина на таблицата вече беше и Оскар Пиастри. Австралийският пилот на Макларън бе със седмо време, но той бе със софт. Тимът от Уокинг бе разделил работата между състезателите си. Магнусен пък записа трети резултат – на 0,571 сек от времето на Верстапен.

Алекс Албон взе медиум и със страхотен тур даде второ време на под половин секунда от постижението на Верстапен (+0,427 сек). Отборите организираха подготвителната си програма този уикенд спрямо т.нар. алтернативно разпределение на гумите. Всеки пилот има по-малко от обичайните комплекти, а за квалификацията е определено кой тип в кой сегмент да се използва.

И тази тренировка не се размина без цветисти забележки по адрес на трафика. Юки Цунода не пропусна да се възмути. След това същото стори и Ландо Норис.

„Защо са толкова глупави хората? Защо не могат да си гледат в огледалата?“, раздразнено попита британецът, попадайки на Алфа Ромео в бърз тур.

Хамилтън оглави класирането с 1:21.453 мин по-малко от 14 минути преди края на тренировката. Ръсел също записа силно време и бе трети – на 0,277 сек от съотборника си. Верстапен свали 0,455 сек от постижението на Люис и се върна начело.

Пийт Бонингтън съобщи на Хамилтън по радиото за времето на Верстапен и разликата спрямо Ред Бул.

„Не знам откъде да намеря тази половин секунда…“, отговори седемкратният световен шампион.

В края на тренировката пилотите на Ферари сложиха нови софт. Сайнц изпревари Макс с 0,086 сек по-силно време. Льоклер сбърка, след като записа най-силен първи сектор и се прибра.

Така топ 3 на финала бе Сайнц, Верстапен и Хамилтън. Льоклер зае четвъртото място, следван от Алонсо, Ръсел, Магнусен. Топ 10 допълниха Хюлкенберг, Албон и Перес, в чиято кола имаше технически проблем.