Пат Саймъндс, изпълнителен директор на Рено, ще има по-малко преки задължения по време на състезанията през следващия сезон. Това е част от организационно преструктуриране в редиците на френската фирма производител на автомобили.
Саймъндс иска да се оттегли от прекалено големите отговорности, с които е бил натоварван до сега и напускането на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо е дало на Рено възможност за извършване на реорганизация.
Въпреки че Саймъндс планира да присъства на състезанията и ще остане ангажиран с планирането на тактиките и вземането на решения на място, главната отговорност за дейността на Рено по време на състезанията ще бъде поета от Алън Пермейн, който беше състезателен инженер на Джанкарло Физикела.
Новата му длъжност ще се нарича “главен състезателен инженер” и той ще бъде подпомаган от Саймъндс през началния период на сезон 2007 за да се осигури плавен преход.
Говорител на Рено е потвърдил, че промените са част от планирано реструктуриране, замисляно от известно време насам и че се надяват то да им помогне да съхранят набраната инерция от последователните им шампионски титли.
“Промените съставляват част от планирания от отбора преход към 2007 г., когато в тима ще има друг пилотски състав и ще започне доставянето на двигатели на Ред Бул Рейсинг, създаващо нужда от допълнителни длъжности в питовете по време на състезания и тестове.”
Новата роля на Саймъндс ще му позволи да работи по-тясно с шефа на отбора Флавио Бриаторе, като в същото време той ще продължи да е представител на Рено в Техническата работна група, а също и член на изследователската група на ФИА за открит кокпит.
Издигането на Пермейн означава, че ще има реорганизация и при състезателните инженери, въпреки че все още не е решено дали инженерът на Алонсо – Род Нелсън ще се прехвърли при Физикела или ще има нов пилот в лицето на Хейки Ковалайнен. Решението за това ще бъде взето през зимния период.
Доставянето на двигатели за Ред Бул ще означава, че Денис Шевие, ръководещ работата с двигателите на пистата, ще се натовари и с отговорността за ръководене на тази дейност и при новия им партньор.
Бившият състезателен инженер на Физикела – Фабрис Лом ще бъде натоварен с координацията на екипа механици, които ще работят при Ред Бул.
Говорителят не Рено добавя: “Паралелно с еволюцията в групата по шасито, дейността по двигателите на самата писта също бе преразгледана. Беше взето под внимание споразумението за доставка на двигатели на Ред Бул, промените в правилата за двигателите, както и споразумението между отборите за тестовете. Тези промени ще бъдат финализирани и потвърдени вътре в организацията през зимния период и ще влязат в действие с първите тестове през 2007 г.”