Начало Избрани Сайнц: Автомобилът на Ферари има нулева гъвкавост при работата с гумите

Сайнц: Автомобилът на Ферари има нулева гъвкавост при работата с гумите

1918
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц, снимка Пирели

Карлос Сайнц коментира проблемите на Ферари по време на уикенда в Маями. Испанецът смята, че автомобилът на Скудерията SF-23 има нулева гъвкавост при работата с гумите на Пирели. Това от своя страна пречи на Сайнц да натиска повече и да не се притеснява, че ще претовари гумите.

Сайнц финишира на пета позиция в състезанието за Голямата награда на Маями. Пилотът на Ферари потегли от трета позиция и се надяваше да се качи на подиума. Испанецът водеше битка със сънародника си Фернандо Алонсо (Астън Мартин) и дори го изпревари чрез пресичаща стратегия

За нещастие Сайнц превиши скоростта в бокса и получи наказание от 5 секунди. Санкцията обаче не се отрази толкова на представянето на състезателя на Ферари. Подобно на Шарл Льоклер, Сайнц също изпитваше огромни затруднения с болида на Ферари след слагането на твърдите гуми. Испанецът загуби позиция както от Алонсо, така и от Джордж Ръсел (Мерцедес) и в крайна сметка остана пети.

Ферари донесе някои подобрения в Маями. Сред тях бе и нов под. Той трябваше да даде по-добра аеродинамична ефективност на SF-23. От Скудерията декларираха, че тази промяна е част от „стандартния цикъл на развитие“, който са планирали. Новите профили на Ферари се очакваше да подобрят поведението на потока с „актуализирани геометрии на преден/среден под и дифузьор.“

Първоначално Сайнц и Льоклер бяха доволни от промените в болида на Ферари. Двамата съобщиха, че новият под е направил управлението на SF-23 по-благоприятно. Малко след края на състезанието испанецът заяви, че болидът на Ферари е имал „нулева гъвкавост“ при работата с гумите на Пирели. Заради това той призна, че не може да натиска достатъчно по време на състезанието на пистата в Маями.

„В момента не мога да натискам, особено по време на състезанието. Когато натискаш за една обиколка, правиш точно това и на следващия тур си с 0.3 сек. по-бавен с гумите, които бяха много, много трудни за управление“, сподели Сайнц.

„Автомобилът на Ферари има нулева гъвкавост при работата с гумите. Това означава, че нямаме възможност да натискаме или да не натискаме, а просто трябва да следваме определено темпо, за да стигнем до края. Изненадан съм от това явление, тъй като мислех, че ще бъдем по-добре. Уикендът в [Маями] ни показа, че все още имаме доста работа за вършене“, добави пилотът на Ферари.

Сайнц е бил доста изненадан от слабото темпо на автомобила на Скудерията особено след слагането на гумите хард

„Беше трудно. Малко съм изненадан от това колко много се борихме с твърдите гуми след много силен стинт с медиум“, коментира Сайнц.

„Опитахме да направим пресичаща стратегия срещу Фернандо [Алонсо]. Но натоварването на гумите в продължение на три или четири обиколки означаваше, че по някаква причина имаме нулева гъвкавост по отношение на това колко можем да натискаме и колко не.“

„Трябваше да остана под даден лимит ако исках да стигна до края на надпреварата в Маями. С оглед на вятъра и на това колко износваме гумите, този тежък стинт просто стана твърде дълъг за нас“, обясни Сайнц.

„Опитахме различна стратегия и тя се получи. Ако погледнем назад ще разберем, че автомобилът, с който разполагаме в момента, има много малка гъвкавост по отношение на използването на гумите. Това е по-скоро въпроса на факта колко сме ограничени. Трудно е да се приеме. Тези проблеми показват, че ни предстои още много работа по управлението на гумите и състезателното темпо“, заключи Карлос Сайнц.