Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Автомобилът на Уилямс има коренно различни характеристики от този, който карах...

Сайнц: Автомобилът на Уилямс има коренно различни характеристики от този, който карах в продължение на три години

Карлос Сайнц
снимка, Уилямс

Карлос Сайнц коментира темата за адаптацията си към Уилямс. Испанецът призна, че трансферът в британския тим е имал „някои усложнения.“ Сайнц също така заяви, че все още не е свикнал напълно с автомобила на Уилямс, който има „коренно различни характеристики спрямо този, който е карал в продължение на три години.“

Сайнц се присъедини официално към Уилямс в началото на годината. 30-годишният състезател избра да продължи кариерата си в британския отбор, след като беше освободен от Ферари. На негово място италианският тим привлече Люис Хамилтън.

Испанецът показа отлична скорост в предсезонните тестове в Бахрейн и дори оглави класирането във втория ден. Това накара мнозина да смятат, че той ще се бори за точки още в първите състезания за сезона и ще изпревари новия си съотборник Александър Албон

Сайнц все още не успява да отключи пълния потенциал на FW47. Испанецът отпадна в първия старт в Австралия, след като се завъртя на мокрото трасе. Следващия уикенд той остана едва 15-ти в квалификацията, докато в надпреварата финишира 13-ти. В крайна сметка той успя да стигне до 10-тата позиция след дисквалификацията на Люис Хамилтън, Шарл Льоклер и Пиер Гасли. В същото време Албон финишира пети в Австралия и седми в Китай. Благодарение на тези резултати Уилямс заема четвъртото място при конструкторите и е дори пред бившия тим на испанеца- Ферари.

След направен анализ на Гран при на Китай, Сайнц и неговите инженери откриха, че основният проблем се крие в навиците на испанеца, които остават непроменени.  На практика стилът на каране на пилота не пасва никак добре на машината на Уилямс, която е с коренно различни характеристики и двигател.

„Бях свикнал с определен тип автомобил във Ферари. Това ме накара в крайна сметка да карам – особено от 2022 г. насам – по много специфичен начин, за да извлека всичко от този автомобил“, обясни Сайнц. „Така си създаваш навици при карането си, които след това прилагаш към следващия автомобил. Това може да работи в някои завои, но в други те прави много слаб. Именно това вероятно е част от проблемите, които имам.“

Сайнц вече започна да променя стила си на каране. Същевременно той продължава да работи със своя инженерен екип, за да направи по-добре настройките на автомобила, които да отговарят по-добре на неговия стил.

„След това има и страна на настройките, която може да ми помогне да карам по начина, по който обичам да управлявам автомобила. Ние също работим върху това. Вероятно просто ще обединя и двете неща“, каза Сайнц.

GPS анализът на Сайнц и Албон в Китай показва сериозни разлики в техните подходи. Сайнц атакува завоите много по-агресивно, спира по-късно и вкарва по-висока скорост във връхната точка на завоя. Същевременно Албон жертва част от скоростта на влизане в завоя за по-чисто излизане. Това му позволява да набере по-висока скорост на правите

„Автомобилът на Уилямс има коренно различни характеристики от този, който карах в продължение на три години. Именно към него се адаптирах [в продължение на] три години и с който бях толкова бърз миналата година. Той има коренно различни силни и слаби страни“, каза Сайнц.

„Това е повече или по-малко смисълът към дадено нещо. Подхождаш към завоя по някакъв начин, очакваш колата да направи нещо, а след това трябва да направиш пълен обратен инженеринг и да кажеш: „Добре, започни от нулата, това не е начинът, по който трябва да подхождаш“, обясни пилотът на Уилямс.

Сайнц призна, че адаптацията му ще отнеме известно време. Той обаче е готов да приеме това предизвикателство. Освен Ферари, испанецът е карал и в още три отбора- Торо Росо, Рено и Макларън.

„Това е нещо, което отнема време и изисква много усилия от гледна точка на психиката и карането“, каза Сайнц. „Това е предизвикателство, което винаги ми е харесвало и е такова, с което винаги съм успявал да се справя.

„През цялата си кариера съм карал пет различни автомобила [отбори], различни набори от правила. Вероятно две състезания все още не са достатъчни, за да разбера всичко. Но все пак ми харесва и се радвам на това предизвикателството“, заключи Карлос Сайнц.