Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Изоставането ми спрямо Льоклер се дължеше на характеристиките на пистата в...

Сайнц: Изоставането ми спрямо Льоклер се дължеше на характеристиките на пистата в Остин

1486
0
Шарл Льоклер и Каролос Сайнц
Шарл Льоклер и Каролос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц коментира разликата спрямо Шарл Льоклер по време на уикенда в САЩ. Пилотът на Ферари е категоричен, че това се е дължало най-вече заради характеристиките на трасето край Остин, свързани най-вече с неравния асфалт.

Сайнц изоставаше от Льоклер по време на целия рейс уикенд в Тексас. Испанецът даде четвърто време в квалификацията, докато неговият съекипник бе първи. В спринта Льоклер финишира трети, докато Сайнц бе едва шести. Така разликата между двамата бе леко намалена.

29-годишният състезател финишира на четвърта позиция в надпреварата на пистата „Circuit of the Americas“. Сайнц водеше борба с Льоклер в надпреварата, която в крайна сметка спечели. Това се дължеше най-вече на факта, че монегаскът заложи на стратегия със само един стоп, която се оказа крайно неподходяща. След края на надпреварата ФИА дисквалифицира Льоклер и Люис Хамилтън заради нарушения на правилника. Следователно Сайнц мина едно място напред и увеличи аванса си във временното подреждане спрямо своя съотборник

Сайнц коментира дефицита в Остин спрямо Льоклер. Испанецът е на мнение, че неравната настилка на трасето е повлияла сериозно на представянето му.

„Изоставането ми спрямо Льоклер се дължеше на характеристиките на пистата в Остин. Колата тук подскачаше и се мърдаше прекалено много. Това обикновено е нещо, с което Шарл се справя малко по-добре от мен“, сподели Сайнц.

„Този път нямах време да променя настройките, за да подобря усещането, да настроя болида малко повече според моите предпочитания и да вляза в състезателния уикенд малко по-комфортно. Така в крайна сметка не успях да извлека все повече и повече резултати“, добави испанската звезда на Ферари.

„Това е основният проблем в спринтовите уикенди. На практика си заклещен с базовите настройки, с които можеш да вървиш“, продължи Сайнц. „Количеството неравности тази година ни изненада доста. В крайна сметка пистата се оказа още по-неравна в сравнение с миналата година.“

„Просто не се справям много добре с неравностите при движение с висока скорост и нямам много увереност. Имам чувството, че колата ще се счупи във всеки един момент и ми се налага да карам една стъпка под лимита. Това никога не е идеално, най-вече в квалификациите.“

Сайнц също така призна, че трябва да подобри представянето си в квалификациите. Това е една от областите, в които той продължава да изостава спрямо Льоклер.

„Трябва да се съсредоточа върху това да си върна доброто представяне в квалификацията и да продължа да върша добра работа в състезанието, защото темпото определено ми е солидно. Натискам здраво там и управлявам добре гумите.“

Сайнц коментира и предстоящата Гран при на Мексико Сити. Испанецът е категоричен, че по-гладката настилка на пистата „Аутодромо Ерманос Родригес“ би трябвало да го накара да се чувства по-комфортно зад волана. Испанецът също така се надява, че високата надморска височина няма да окаже влияние върху работата на задвижващата система

„Пистата в Мексико е по-гладка, нали така? Тук карането по бордюрите в първите два сектора създава трудности. Надявам се, че ще успеем да ползваме настройките за Сингапур и да сме бързи. Трябва да видим как ще се държи двигателят тази година“, завърши Карлос Сайнц.

Същевременно Фредерик Васьор също изказа мнението си относно надпреварата в Мексико.

„Напуснахме Остин с резултат, различен от реда на финиширане, който изведе Карлос на подиума. Всъщност този резултат беше напълно заслужен, като се има предвид как той се справи със състезанието. Това също така ни позволи да си върнем някои точки в преследването на второто място в класирането при конструкторите“, каза Васьор.

„В Мексико искам да видя по-съсредоточен отбор, тъй като не можем да си позволим да сбъркаме в начина, по който оценяваме развитието на състезанието, какъвто беше случаят в Остин. Надморската височина в Мексико прави състезанието уникално. Тя влияе на различни аспекти от поведението на автомобила – от чистото представяне до управлението на гумите.“

„Тъй като това състезание се провежда по традиционния график, ще можем да извършим цялата необходима работа по оценката по време на трите свободни тренировки. Вярвам, че ще предложим целенасочени стратегии, които ще ни позволят да дадем най-доброто от себе си в това, което на хартия може да се окаже доста сложно състезание. Всички ние, включително Карлос и Шарл, трябва да можем да се възползваме от всички възможности, които се появят по пътя ни“, добави ръководителят на Ферари.