Карлос Сайнц финишира на осма позиция в състезанието за Голямата награда на Монако. Пилотът на Ферари бе крайно разочарован от стратегията на Ферари, която му коства загуба на няколко позиции. Испанецът не скри разочарованието и гнева си по време на радиокомуникация със своя отбор по време на самата Гран при.
Сайнц потегли от четвърта позиция в надпреварата по улиците на Монте Карло. Пилотът на Ферари успя да отблъсне атаките на Люис Хамилтън веднага след старта и опита да се доближи максимално до Естебан Окон
Сайнц беше видимо по-бърз от своя съперник от Алпин в началната фаза на състезанието и дори направи няколко опита за изпреварвания. За съжаление той така и не успя да мине пред Окон и дори леко удари предния си спойлер.
Испанецът пробва да мине пред Окон чрез пресичаща стратегия. Испанецът бе облагодетелстван от факта, че механиците на Алпин леко забавиха френския му съперник. В крайна сметка обаче Сайнц се върна зад Окон и не успя да спечели позиция.
Сайнц не бе доволен от стратегическото решение на Скудерията. Еднократният победител в F1 е вярвал, че още няколко тура чист въздух са щели да му осигурят преднина след спирането в бокса.
„Беше трудно състезание за разчитане. Може би моментът на първия питстоп ме изненада малко, тъй като бях на зелени или лилави сектори в тази обиколка“, сподели Сайнц.
„Трябваше да управлявам много гумите си. Бях готов да натискам и да се опитам да изпреваря Окон когато той беше напред. Опитах се да удължа още малко [престоя], за да видя дали ще завали дъжд. В крайна сметка сбъркахме и загубих много ценно време“, добави състезателят на Ферари.
За нещастие Окон записа много бърза обиколка веднага след като се върна на трасето. Така той успя да запази третото място въпреки натиска от болида на Ферари зад него
Сайнц определено ще преразгледа стратегията заедно с отбора. Испанецът изрази недоволството си от радиото на отбора веднага след като излезе от бокса зад Окон.
„Трябва да преразгледаме всичко. Не знам как изглеждаше отвън, но отвътре изглеждаше, че може би можехме да направим стратегията по различен начин“, обясни Сайнц.
„Когато бях в чист въздух летях и направих наистина бърза обиколка. Това определено ме разочарова, тъй като имахме една обиколка чист въздух, след което се спряхме в бокса“, каза още пилотът на Ферари.
Сайнц финишира на осма позиция след развяването на карирания флаг в Монако. Испанецът не спря в бокса навреме при започналите превалявания от дъжд. След това той допусна грешка в завоя „Мирабо“ и загуби няколко позиции. До края на надпреварата опитният испанец бе заклещен зад другия болид на Алпин, каран от Пиер Гасли.
„Второто спиране закъсня с една обиколка. Това вероятно беше моя грешка, защото се опитах да компенсирам разочарованието от първото спиране и опитах нещо различно. От друга страна това беше малко лотария за всички. Вероятно аз просто изтеглих най-лошия билет от нея“, заключи Карлос Сайнц.
Другият пилот на Ферари Шарл Льоклер потегли шести и финишира шести в Монако. 25-годишният състезател отново изпусна да се качи на подиума в домашната си Гран при.
Льоклер защити стратегията на Скудерията по време на днешното състезание в Монте Карло
„В миналото сме правили доста стратегически грешки. Но въпреки това не смятам, че това бе грешка. При тези условия има по-голям шанс за кола за сигурност, тъй като толкова много пилоти караха със сликове при дъжд. Чакахме до последния момент, за да се надяваме да получим кола за сигурност от някой, който е допуснал грешка Беше лесно да се греши. В крайна сметка това не се случи. Ако се върнем назад, ще видим, че беше правилно да спрем преди това“, заяви Льоклер.
Подобно на предишните стартове, болидът на Ферари отново показа по-лошо състезателно темпо спрямо това в квалификацията.
„Имаме труден за управление автомобил в трафика. Темпото ни беше по-добро от показаното днес. Не можех да направя повече. Автомобилът беше труден за управление на мокро. Ще имаме няколко нови части [в Барселона]. Надявам се, че всичко ще върви в правилната посока. Не очакваме чудеса“, каза още Шарл Льоклер.
At the chequered flag in Monaco it’s Charles P6 and Carlos P8 🏁#MonacoGP pic.twitter.com/xlT4pUOfPC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 28, 2023