Във Ферари от години твърдят, че пилотите в отбора са равнопоставени. Матия Биното го повтаряше многократно. Фредерик Васьор, който дойде на неговото място в началото на 2023, също неколкократно подчертава този сезон, че никой състезател няма предимство в екипа. В сърцата на тифозите това не е така и на пистата Монца отново си пролича ясно, че за повечето от тях Шарл Льоклер е на първо място Монегаскът има няколко прякора, подчертаващи този статут. Наричат го „принца“ и дори „избрания“. Въпросът след победата на Карлос Сайнц в Сингапур, който бе поставен от медиите обаче, е дали испанският пилот не е заел позицията на №1 в отбора.
Сайнц върви по-силно от Льоклер след лятната пауза през тази година. Има два поредни полпозишъна – на Монца и в Сингапур, а освен това спечели надпреварата на уличната писта. В генералното класиране на шампионата Сайнц е пети със 142 точки, а Льоклер шести – със 123.
„Това обаче не означава, че Карлос е заместил Шарл. В момента във Ферари няма ясен №1. Според мен и двамата пилоти са равни“, е мнението на бившия F1 пилот Тимо Глок.
„Ферари се оказа в неочакваната позиция да има двама капитани. Преди Льоклер бе лидер, но сега Сайнц се изкачи по йерархичната стълбичка“, отбеляза Лео Турини
В „Гадзета дело спорт“ сравниха испанеца не просто с легенди на спорта, но и с една от най-големите легенди на самия тим на Ферари – Жил Вилньов. Досега подобна съпоставка бе запазена за Льоклер, който също като прочутия канадец е изключително бърз, но скоростта рядко се превръща в победа.
Could you imagine saying “Carlos Sainz sprayed me with champagne in the club” pic.twitter.com/SLdoRRwxir
— Chanel⁵⁵ (@Carlos55edits) September 19, 2023
„Победата, гарнирана и с полпозишън, отвори един формален дебат – този за двубоя за надмощие вътре в тима. Дали след Сингапур Карлос успя да обърне нещата в своя полза? Сайнц бе перфектен. Като Жил на Харама през 1981 г. Той е интелигентен като Ники Лауда и умен като Ален Прост. Досега бе солиден пилот, на когото може да се разчита. След Сингапур вече е шампион. Промени си и влиза в категорията пилоти, способни на наистина специални неща като [Люис] Хамилтън или [Фернандо] Алонсо.“
„Сингапур ли бе повратната точка за Сайнц? Наблюдавахме един тактически гений, който изчисли нещата като компютър, като Прост, но със страстта на истински испанец“, бе виждането на „Тутоспорт“
Друг италиански журналист, който дори имаше няколко сблъсъка с Матия Биното – Карло Ванзини – отбеляза и ролята на Фредерик Васьор.
„През февруари изглеждаше като че ли Ферари ще се бори с Ред Бул. 214 дни по-късно можем да кажем, че изживяхме много разочарования и безброй пъти чухме словосъчетанието „трябва да разберем проблемите“. Досега, когато един перфектен Сайнц прояви тактическа интелигентност. И взе победа в стил „Лауда“. Безпрецедентни бяха още ролята на Льоклер и безкомпромисността на тима. Значение имаше само победата – на всяка цена, без значение с кого.“
„Васьор се качи на подиума, за да се наслади на първата си победа в червено. Той бе смятан за човек на Льоклер, но всъщност е отборен играч, който не се чуди и колебае, а мисли за добруването на отбора си. В най-мрачните мигове на екипа досега набеляза три основни точки: да опази тима обединен и мотивиран, да даде възможност на хората да работят и да изгради наново амбициите, потъпкани от недобри резултати. Всичко това не означава, че Ферари вече е във възход, но Скудерията получи добър тласък и така нужната допълнителна увереност. А относно Сайнц и Льоклер, то такива неща се случваха и с Хамилтън и [Нико] Розберг и само вдигнаха летвата и за двамата. И винаги едно е било водещо: добруването на отбора.“
The happiness of Carlos Sainz and Fred Vasseur on the podium 😍
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) September 17, 2023