Карлос Сайнц завърши на трета позиция в квалификацията за Гран при на Канада. Пилотът на Ферари призна, че грешката в края на последната му летяща обиколка в съботната сесия е коствала шанса да заеме място на първа редица на стартовата решетка.
Испанецът бе втори по скорост в първата свободна тренировка в петък и даде трето време във втората. Но когато се стигна до мокрите условия в събота, Сайнц не успя да достигне темпото, постигнато от Макс Верстапен и Фернандо Алонсо.
„Намираме се в добра позиция за състезанието. Битката с битка с Макс ще бъде добра, защото той беше бърз през целия уикенд. Същото се отнася и за Алонсо“, каза Сайнц.
В крайна сметка той изостана с 0.152 сек. от Алонсо в последния сегмент на квалификацията. Сайнц трябваше да се задоволи с третото място на стартовата решетка. Въпреки това той смяташе, че по-доброто време е било налице, ако е бил в състояние да изпипа последната си обиколка.
„Чувствах доста добре с автомобила, особено на мокра настилка. Но тъй като пистата изсъхваше, имах усещането, че другите направиха малко крачка напред. Може би ми липсваха няколко десети.
„В последната обиколка навлизах в първия сектор. След това във втория разбрах, че съм загубил твърде много“, каза той пред медиите.
„Просто се опитах да направя много бърз последен завой, но не се получи. Тази грешка ми струваше половин секунда“, продължи той. „Просто се опитах да го направя и да спечеля полпозишъна. В крайна сметка завърших на трета позиция заради тази грешка.“
„Това беше неприятен момент. Опитвахме се да си върнем последните една-две десети, които Макс имаше като предимство пред нас. Наистина исках да го победя, но това ми струваше вероятно повече от това, което исках.“
Въпреки че не успя да се класира на полпозишън, Сайнц все пак бъде с автомобила на Ферари в челото на стартовата решетка, след като съотборникът му Шарл Льоклер бе изместен на последна редица заради многобройните наказания за нови компоненти на двигателя след експлозията в Баку.
„Ще бъде важно [да изпреварим Алонсо], за да можем да застанем зад Макс възможно най-скоро. И оттам нататък щ се опитаме да направим добра стратегия, с която да притесним Ред Бул.“
„Смятам, че имаме добър шанс. Просто трябва да се уверим, че сме зад тях възможно най-скоро. При по-добра възможност може и да ги изпреваря на старта. Нека видим какво ще се случи.“
Преди това Сайнц беше извикан в офиса на стюардите на ФИА за разговор по повод твърденията, че е карал ненужно бавно в ранните етапи на квалификацията.
Сайнц и представител на Ферари бяха помолени да се срещнат със стюардите след края на дневните дейности на пистата. Льоклер също ще се присъедини в тази дискусия.
В крайна сметка испанецът няма да бъде разследван за отделен инцидент в Q1, когато излетя от пистата в завой 3 и се върна обратно на пистата пред Естебан Окон. Пилотът на Алпин нарече Сайнц „луд човек“, след като бе спрян за кратко по време на летяща обиколка.
That’s a wrap from #Quali in Montreal 🎬 P3 for @CarlosSainz55 for tomorrow’s #CanadianGP#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/xniiT7RJ0L
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 18, 2022