Карлос Сайнц настоява за обяснение от ФИА защо след неговата катастрофа в Маями не бе поставена допълнителна бариера, която щеше да защити Естебан Окон, претърпял инцидент на същото място на следващия ден. Пилотът на Ферари сподели в навечерието на домашната си Гран при на Испания, че е тренирал, за да се възстанови от последиците от удара.
„Тренирах у дома през последната седмица. Опитвах да се възстановя и да оправя възела на врата си, който се появи след инцидента в Маями. Искам да съм напълно подготвен. Би трябвало да съм се справил, но ще разбера в тренировките. Няма как да си сигурен, докато не се натовариш с 5G. Чувствам се възстановен, но няма как да съм напълно убеден, докато не седна зад волана. Очаквам да съм добре.“
„Мисля, че ситуацията (в Маями) беше доста ясна. В петък вечер там бях доста гласовит по темата. Заявих: „Вижте, катастрофирах с много ниска скорост, а болеше. Не би трябвало да боли така в сравнение с други катастрофи, които съм имал през кариерата си. Да направим нещо на този завой.“ Отговорът беше: „Инцидентът бе много странен. Не би трябвало да се случва отново.“ На другия ден се случи“, обясни Сайнц
„Моята гледна точка е, че имаше налично Tecpro, а не сториха нищо. Трябва ни обяснение – да сме наясно точно каква бе причината за непоставянето на бариера, която щеше да защити Естебан. В края на краищата уикендът приключи с двама пострадали пилоти и две потрошени шасита вследствие на катастрофи с ниска катастрофа. Въпросът определено трябва да се разгледа.“
Сайнц отбеляза също така, че е необходимо дебат по отношение на дългосрочните здравословни ефекти, които оказва подскачането на новото поколение болиди върху пилотите
Феноменът се прояви директно на писта и не бе предвиден от отборите. При някои екипи е изключително сериозен проблем.
„Според мен трябва да говорим за това каква цена плащат пилотите – с гърба и здравето си – с тези автомобили. Необходим е дебат. Харесвам новите правила, те постигат онова, което е необходимо, в състезанията. Но трябва ли да пострадаме? Колко трябва да плати един пилот? Здравето ли е цената? Аз вече усещам (ефекта). Според мен пилотите не говорят много по въпроса, защото не обичаме да изглеждаме слаби. Аз съм силен, физически подготвен, смятам се за един от състезателите в най-добра форма и не съм имал проблеми в състезание от Формула 1. Става дума за дългосрочни ефекти и за ползите за всички ни, ако разгледаме нещата и видим какви опции имаме. Всичко трябва да се прецени – интересите на отборите, изпреварванията, шоуто, всичко. Защо да не включим и пилота като фактор?“, коментира Сайнц.
Meeting the Tifosi ❤️✍️#essereFerrari 🔴 #SpanishGP pic.twitter.com/1XHV1HvfyJ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 19, 2022