Карлос Сайнц вярва, че новите автомобили в F1 стават все по-трудни за следване. Пилотът на Ферари дори заяви, че в това отношение нещата започват да се доближават все повече до старото поколение болиди, което се използваше до края на 2021 г.
Сайнц не бе никак доволен от новата генерация автомобили в F1 от началото на тази година. Испанецът е категоричен, че е изпитвал сериозни затруднения да следва болидите пред себе си по време на състезанието в Джеда и дори направи сравнение с 2021 г. и преди това.
Последното поколение автомобили в F1 беше въведено преди година. Целта на ФИА и ръководството на F1 бе свързана с това колите да се следват по-близо, което от своя страна трябваше да доведе до по-вълнуващи състезания и битки на пистата. Чрез новите разпоредби се елиминираше аеродинамичната турбуленция, генерирана от задната част на болидите. Именно повечето количество „мръсен въздух“ пречеше на изпреварванията на някои писти през 2021 г. и преди това
За да направи тези промени, ФИА ограничи количеството компоненти, които могат да бъде добавени към външната част на автомобила. Вместо това федерацията постави по-голям акцент върху пода, който сега генерира повече притискаща сила.
Но това не попречи на някои отбори отново да използват някои „вратички“ в регламента. Сред тези отбори бяха както Ред Бул и Астън Мартин, така и Ферари.
До момента новите технически правила така и не изпълняват своето предназначение. След въвеждането на новото поколение болиди, Ред Бул наложи доминация, която бе по-силна дори и от периода 2010-2013 г. Екипът от Милтън Кийнс отново използва различни хитрини и вратички, за да създаде автомобили, които са силни както на правите, така и на завоите. Австрийският екип има сериозно предимство пред своите съперници и на практика прави състезанията изключително скучни. Пример за това е разликата между двете коли на „Червените бикове“ и останалите в първите два старта от сезон 2023.
Според резултатите, в Сахир Верстапен и Перес финишираха на повече от 30 сек. пред третия Фернандо Алонсо. В Джеда разликата между Перес и Алонсо бе малко повече от 20 сек. Това доказва, че новите технически правила работят изцяло в полза на Ред Бул и не довеждат до по-оспорвани състезания и повече отбори в челото. Единствените по-сериозни битки са в средата на полето и позициите около топ 10.
Междувременно Сайнц смята, че тазгодишните автомобили са започнали да приличат на тези, които се използваха до края на сезон 2021. Испанецът е категоричен, че последните промени, направени през зимата, увеличават генерирането на повече мръсен въздух и затрудняват следването.
„Новите автомобили се следват все по-трудно. Това важи особено при генерирането на мръсен въздух. В този случай те са много по-лоши в сравнение с миналата година, което се дължи вероятно на последните промени в регулациите“, сподели Сайнц.
„Те започват да стават малко като старите коли, където мръсният въздух се превръща в ограничение. Случаят в Джеда приличаше много тези през 2021 г. или предишните няколко години“, добави пилотът на Ферари.
Сайнц не бе единственият състезател, който се оплака от автомобилите за 2023 г. Бившият му съотборник в Макларън Ландо Норис отбеляза, че следването в Джеда е било изключително трудно
„Колата ни е малко по-зле в състезанието, отколкото бих се надявал. Не можем да се следваме много добре и се борихме твърде много в мръсния въздух“, каза Норис.
Логан Сержант от Уилямс каза, че мръсният въздух е съсипал гумите му. Пилотът на Уилямс вярва, че това му е коствало загуба на няколко позиции в заключителната част от състезанието в Саудитска Арабия.
„Бях сравнително конкурентен след възобновяването на състезанието. Но може би натиснах прекалено силно в мръсния въздух и износих гумите си твърде рано“, коментира Сарджънт.
There was plenty to talk about as the dust settled on the Saudi Arabian Grand Prix 👀
The F1 Nation podcast digests it all! 🎧👇#SaudiArabianGP #F1https://t.co/D3rzL1Dwqd
— Formula 1 (@F1) March 20, 2023