Пилотът на Ферари Карлос Сайнц вярва, че състезателите ще могат да натискат повече с новите 18-инчови гуми на Пирели, отколкото с предишното поколение, които бяха 13-инчови.
По време на тестовете в Барселона отборите и пилотите за пръв път имаха възможност да изпробват окончателните 18-инчови състезателни гуми, монтирани на автомобилите за 2022 г. В края на миналата година в Абу Даби част от пилотите ги изпробваха на модифицирани болиди от предишни години.
Като се има предвид, че в пакета за 2022 г. имаше толкова много други новости, гумите не бяха основна тема на разговор в падока на Каталуния. Това подсказва, че промяната не е довела до значителна разлика в представянето на колите.
Въпреки това Сайнц, който направи повече обиколки от всички останали, смята, че те ще позволят на пилотите да се състезават по-силно, за което той настояваше през последните няколко сезона.
„Миналата година направихме доста тестове. Мисля, че карах три или четири дни с различните видове смеси„, каза испанецът.
„Новите гуми ни позволяват да натискаме повече. Изглежда, че те подхождат добре на сегашното поколение автомобили. В сравнение с други години, може би има малко по-малко прегряване и по-малко деградация. Въпреки това все още има износване и прегряване, но лично за мен се представят малко по-добре. Изглежда започват да се отплащат работата и развитието, свършени от Пирели през миналата година.“
Сайнц също така посочи, че сега има потенциално по-голяма разлика във времето за обиколка между смесите, което би трябвало да увеличи интереса към състезанията.
„Изглежда, че има и доста голяма разлика между всеки един тип гуми, което е хубаво. Например през последните няколко години, C2, C3 и C4 бяха много близки по отношение на темпо“, добави той.
„Очаквам да има доста голяма промяна в сцеплението при преминаване от една смес към друга. Така че това може би ще разбърка малко нещата в състезанията. В този смисъл ще има някои допълнителни разлики между видовете гуми в сравнение с миналата година“, обобщи Карлос Сайнц.
We are back… and my neck knows it!! 😅
–#essereFerrari#Carlossainzestrell pic.twitter.com/Oa9DvOMWAl
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) March 1, 2022
Неговият колега Валтери Ботас заяви, че гумите са работили по-ефективно на окончателната кола на Алфа Ромео в сравнение с болида, който той караше в края на миналата година.
„Трябва да кажа, че те всъщност се чувстват малко по-добре, отколкото очаквах„, каза финландецът.
„Ситуацията е по-добра, от това, което почувствах по време на теста в Абу Даби в края на миналата година. Там се сблъскахме с доста грейнинг, а тук проблемът беше минимален. Така че с ограниченото количество обиколки, които направих досега, гумите всъщност се държаха по-добре. Ще видим какво ще се случи в първия старт за сезона в Бахрейн.“
New lid for 2022!
Desing: @tiffanycromwell 🎨#VB77 #F1 @StiloOfficial @alfa_romeo @alfaromeoorlen pic.twitter.com/UuY82gD5Rl
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) February 28, 2022
Новият пилот на Уилямс Алекс Албон предупреди, че ниските температури в Барселона може да са били благоприятни за новите гуми.
„Изглежда, че работните диапазони са малко по-щадящи. Това е трудно да се каже, защото по време на теста беше студено.“, каза той.
„Времето в Барселона по това време на годината винаги е доста приятно. Ще видим какво ще е положението в Бахрейн, когато температурите се повишат. Засега всичко е доста положително.“
В същото време Ланс Строл от екипа на Астън Мартин не беше толкова оптимистично настроен, колкото някои негови колеги като Сайнц и Ботас. Канадецът също сподели своето мнение относно поведението на новите гуми на Пирели:
„За мен поведението им е много подобно на това в миналото“, сподели канадският състезател. Tова, което почувствах в дългосрочен план e, `e те прегряват и се разрушават. Това са неща, които гумите правят и през предишните няколко години.“