Карлос Сайнц разкри малко информация относно новият автомобил на Ферари. Испанецът призна, че той „се държи по различен начин в симулатора“. Сайнц се надява, че Скудерията ще успее да отстрани всички слабости, които се появиха при SF-23.
Тази година Ферари изживя една трудна кампания. Отборът от Маранело не оправда височките очаквания, които си постави преди началото на сезон 2023.
Автомобилът Ферари SF-23 се оказа много по-слаб от очакваното. Подобно на своя предшественик F1-75, болидът отново показваше отлична скорост в квалификациите. Това позволи на Сайнц и Шарл Льоклер да запишат общо 7 полпозишъна
За нещастие, проблемите на Ферари в състезанията продължаваха да спъват двамата пилоти. Скудерията отново изпитваше сериозни промени с износването на гумите. Освен това, болидът SF-23 бе прекалено чувствителен при по-силен вятър или внезапна промяна на метеорологичните условия.
Болидът на Ферари имаше и прекалено нестабилна задна част. Инженерите на тима се опитаха да решат този проблем като променят настройките в посока към недозавиване и свалят повече крилата. Това обаче навреди доста на Льоклер. Състезателят от Монако винаги е обичал автомобил, който завива добре. От друга страна, Сайнц се чувстваше по-комфортно след тази промяна.
Италианският отбор постигна известен напредък във втората половина на сезона. Това позволи на Сайнц да спечели Гран при на Сингапур. В крайна сметка Скудерия Ферари зае третото място при конструкторите и бе много близо до това да победи Мерцедес.
Ферари разработва нова концепция за следващия сезон. Според Сайнц, следващият автомобил вече се усеща доста различно в симулатора на отбора. Испанецът обаче отказа да каже дали тимът е постигнал някакъв напредък
„Мисля, че ще трябва да изчакаме до тестовете. Сега е изключително трудно да се разбере такова нещо“, сподели Сайнц.
„Новият автомобил се държи по различен начин в симулатора. Но докато не натоварим автомобила със 100 кг [състезателно гориво] и не използваме гуми, ще е невъзможно да видим как всъщност се държи той с гумите, каква му е скоростта и как ще се отрази на състезателното ни темпо“, продължи пилотът на Ферари. „Това ще разберем когато го изкараме на пистата в Бахрейн. Междувременно можем да се съсредоточим върху добавянето на характеристики към този автомобил в аеродинамичния тунел и да се опитаме да го подобрим във всички аспекти.“
Сайнц вярва, че във Ферари трябва да са готови да жертват някои силните страни на SF-23. Испанецът посочи като такива скоростта на правите, спирането, представянето в много бавни завои и доброто преминаване по бордюрите. Това би помогнало на Скудерията да подобри представянето си в други аспекти.
29-годишният състезател добави, че Скудерията се фокусира основно върху постигането на повече постоянство. Целта е да се премахнат колебанията във формата, които бяха характерни за изминалата кампания.
„Разбрахме това нещо. Сега просто го прилагаме на пистата и се опитваме да го използваме максимално всеки уикенд. Мисля, че се справяме много по-добре.“
„Почти е невероятно, че могат да се случат такива колебания в представянето. Но това е нещо нормално за F1 в днешно време. Сега трябва да се съсредоточим върху това да се уверим, че разбираме защо автомобилът е силен на някои трасета и защо е толкова слаб на други типове писти и завои“, заключи Карлос Сайнц.
Home race suits were a vibe 👌 pic.twitter.com/xIaSRdjDaZ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 13, 2023