Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц очаква тежка битка с Льоклер до края на сезона

Сайнц очаква тежка битка с Льоклер до края на сезона

1403
0
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц очаква тежка битка с Шарл Льоклер до края на сезона. Пилотът на Ферари се надява той и неговият съотборник да бъдат оставени да се състезават свободно в оставащите стартове от сезон 2023.

Сайнц и Льоклер имаха големи очаквания преди началото на сезона. Двамата се надяваха да се борят за титлата и да са реални съперници на Макс Верстапен. За нещастие, Ферари направи крачка назад с автомобила SF-23. Скудерията имаше доста трудно начало на сезона и изоставаше както от Ред Бул, така и от Астън Мартин и Мерцедес.

С напредване на сезона Ферари направи редица промени в своя болид. Това помогна на Сайнц да подобри представянето си. 29-годишният състезател дори спечели състезанието в Сингапур и прекъсна доминацията на Ред Бул. Льоклер също записа няколко силни резултата. По този начин отборът от Маранело изпревари Астън Мартин и се доближи на само 28 точки от Мерцедес

Миналата година Сайнц често пъти изоставаше от своя съотборник. Но сега нещата са коренно различни. Испанецът подобри представянето както в квалификациите, така и в състезанията. Доказателство за това бе майсторската тактика, която му помогна да грабне победата по улиците на Марина Бей.

В момента Сайнц има аванс от 8 точки спрямо Льоклер. Двукратният победител в F1 не взе участие в Гран при на Катар заради проблем с горивната помпа. Това позволи на неговия съекипник да намали част от разликата между двамата.

В началото на миналия месец пилотите на Ферари водеха битка колело до колело на Монца. Сайнц в крайна сметка успя да задържи зад своя съотборник зад себе си и да вземе едно своеобразно предимство. Разбира се, борбата между двамата не бе за победата, а за последното място на подиума.

„Шарл и аз често се оказваме много близо един до друг“, коментира Сайнц. „Не сме се борили за победа или титла, а например за трето място в Монца или за полпозишън. Но честно казано една евентуална борба за първенството няма да е кой знае колко различна. Имахме три години, за да тренираме и да се опознаем. Знам колко уважение има помежду ни.“

„Всички натискаме в една и съща посока. Винаги сме вярвали, че можем да спечелим и никога не сме се отказвали от това. Именно този стремеж ме кара да твърдя, че Ферари е на правилното място, за да спечели в бъдеще“, добави Сайнц.

Сайнц и Льоклер се радват на ползотворна работа на пистата, както и на добри отношения извън нея. Двамата не са имали случаи, в които да се ударяли помежду и да се извадят взаимно от дадено състезание

„Често правим събития и интервюта заедно и се смеем много. Със сигурност има добри отношения между нас. Когато можем, се обаждаме и на Ландо [Норис] и други пилоти, за да играем голф.“

Сайнц и Льоклер имат договор с Ферари до края на следващия сезон. Двамата вероятно ще започнат дискусии с отбора през зимната пауза. До този момент изглежда, че Скудерията  има желание да запази състава си непроменен в по-дългосрочен план.

„Имам им голямо доверие“, каза Фредерик Васьор. „Виждам ги като честни и отдадени на отбора. Важното е да градим бъдещето заедно. Разбира се, пилотите са най-важната част от представянето на един отбор.“

„Разполагаме с двама отлични, страхотни и конкурентни пилоти. Те са истински и професионалисти, които знаят къде са границите. Честно казано те вършат фантастична работа.“

Васьор също така посочи, че Сайнц е направил стъпка напред през този сезон.

„Виждате, че Карлос е част от тази среда. Той е упорит. Ние виждаме това във всяка обиколка, която прави. Тази година той работи усилено върху някои неща, които го забавяха и промени подхода си след Монца. В спорта талантът не е достатъчен. Трябва да продължиш да се подобряваш, а Карлос има точно този манталитет“, добави ръководителят на Ферари.

Васьор коментира и предстоящата Гран при на САЩ в Тексас.

„Предстоят ни много седмици, които всъщност включват пет състезания в три уикенда заради наличието на спринтове. Всички членове на екипа, включително и пилотите, ще трябва да бъдат на върха на възможностите си през цялото време, за да се възползват максимално от всички възможности, които се появяват. Пристигаме в Остин след състезание, в което платихме висока цена за проблем с надеждността на автомобила на Карлос. Това означаваше, че на стартовата решетка имаше само един болид“, каза Васьор.

„Оттогава работим усилено, за да гарантираме, че подобна ситуация няма да се повтори. Трябва да се върнем към нивото на изпълнение, демонстрирано в Сингапур и Япония. Това е единственият начин да оптимизираме нашия пакет, което да позволи на Шарл и Карлос да могат да извлекат максимума от него“, допълни директорът на Скудерия Ферари.