Карлос Сайнц призова за промени във формата на квалификацията в Монако. Пилотът на Ферари заяви, че ще бъде по-добре ако F1 разгледа възможността за разделяне на първата част от квалификацията на пистата в Монте Карло. Според Сайнц, този вариант ще помогне за справянето с трафика по време сесията.
F1 използва традиционен квалификационен формат. Според него първия сегмент от сесията е с продължителност 18 минути. В участват всичките 20 болида, като най-бавните 5 отпадат след изтичане на времето
Този формат има някои минуси, свързани със сериозния трафик на трасета като това в Монте Карло. Там често пъти има сериозно струпване на автомобили, които не успяват да се отместят навреме ако зад тях се приближава някой, който прави летяща обиколка. Следователно на трасето се образуват своеобразни тапи, които пречат на някои от състезателите да запишат конкурентни постижения.
Монако приема и състезания от F2 и F3. За разлика от F1, поддържащите серии използват алтернативен квалификационен формат. В него те са разделени на две групи. Така се гарантира, че няма да има сериозен трафик на тясното и криволичещо трасе в Княжеството.
Според Сайнц, F1 трябва да възприеме подобен подход по време на уикенда в Монако.
„В Q1 е доста сгъстено. Мисля, че с тези широки автомобили и всичко останало е твърде опасно. Трябва да намерим начин да разделим квалификацията на две групи по 10 автомобила“, сподели Сайнц.
„Всеки един отбор ще бъде на трасето с един автомобил. Сигурен съм, че това ще улесни цялата бъркотия, която видяхме в Q1“, добави пилотът на Ферари.
До момента Сайнц има труден уикенд в Монако. Испанецът се удари в мантинелите във втората свободна тренировка. В квалификацията испанецът даде пето време, но ще потегли четвърти заради наказанието на съотборника му Шарл Льоклер.
Сайнц се надява да запише трети пореден подиум на пистата в Монте Карло, макар изпреварванията тук да са много трудни.
„Имаме голям шанс да се върнем на подиума, ако проведем добро състезание. Но в същото време трябва да помислим, че това ще бъде трудно, тъй като не сме свършили добра работа в събота. Вероятно днес ще платим тази цена“, каза Сайнц.
„Не съм доволен от вчерашния ден. Трябваше да започнем от по-предна позиция. Вярвам, че това можеше да се случи ако имахме по чиста обиколка или пък по-малко разсейваща обиколка, или обиколка в по-чист въздух“, добави Карлос Сайнц.
Wrapping up Saturday in Monaco 📸#MonacoGP pic.twitter.com/llJR8gwXV1
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 27, 2023