Карлос Сайнц се надява на бързо решение на проблемите с подскачането на новите болиди в F1. Испанецът иска този феномен да се премахне в най-скоро време.
Първият предсезонен тест на отборите от F1 в Барселона бе помрачен от прекомерното отскачане на техните автомобили на правите. Проблемът, който е наследство от преминаването към аеродинамика с по-силен граунд ефект за сезон 2022, засегна до известна степен всички отбори. Въпреки това някои успяха да се справят с него по-добре спрямо други.
Въпреки това премахването на подскачането ще бъде доста трудно, тъй като отборите се подготвят за началото на сезона. Това може да постави състезателите в ситуация, в която те ще трябва да живеят с него.
Реалността на това, с което ще се сблъскат пилотите, трябва да стане по-ясна по време на втория предсезонен тест в Бахрейн. Пилотът на Ферари Карлос Сайнц е един от тези, които се надяват на бързо решение на проблема с новите коли.
„Очевидно не се чувствам добре„, каза той. „Особено когато си помислите, че развиваме 300 км/ч и скачате с 30-40 мм нагоре-надолу като луди. Това е наистина досадно.“
„Но се надяваме, че това ще бъде решено и няма да е нещо, с което трябва да живеем. В момента сме на лимита. Трябва да се доверите на инженерите и на всички около вас и да вярвате, че всичко ще става все по-добро, докато изучавате тези автомобили с граунд ефект.“
Almost time to get back on track 😍 #essereFerrari 🔴 #F1Testing pic.twitter.com/JcxlDzLxAR
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 7, 2022
Валтери Ботас от тима на Алфа Ромео подкрепя мнението на Сайнц. Неговият отбор имаше многобройни проблеми с автомобила в Барселона. Финландецът заяви, че разклащането от отскачането е повлияло на видимостта при приближаване към завоите.
„Бих казал, че подкачането засяга по малко от всичко„, заяви той. „Със сигурност не е много комфортно, ако се случи на някои пилот. Визуално става малко сложно. Освен това губиш цялостно натоварване, защото основно нивото на притискане се повишава и намалява, а това може да повлияе и на спирането.“
„Ако продължавате така дълго време, ще имаме проблеми с надеждността на определени части в автомобила. Мисля, че това е нещо съвсем ново за всеки отбор, който трябва да се научи как да се справя с това и как да оптимизира настройките, за да се справи с него. Бих казал, че това със сигурност е малко предизвикателство за всички в F1.“
Пиер Гасли от екипа на Алфа Таури смята, че отборите трябва да внимават за потенциалното въздействие на подскачането в определени периоди от състезанията, особено когато налягането в гумите спада и автомобилите могат да се движат по-близо до земята.
„Не е толкова приятно. От гледна точка на пилотирането беше малко шокиращо, когато се появи за първи път при изпробване на автомобила. Наистина не очаквахме да се случи нещо подобно. Просто трябва да намерим начини да го заобиколим.“, каза Гасли.
Знаем, че при определени обстоятелства в състезанието може да се сблъскаме с това и то действително да се превърне в проблем в състезанието. Най-възможните варианти са кола за сигурност, спадане на налягане в гумите и т.н.“
„Ще трябва да помислим за всички тези различни ситуации, в които нещата ще се влошат много повече. В момента явно трябва да въведем развитие, за да се опитаме да подобрим това, защото има ясно изразени резултати. Мисля, че някои отбори се справят по-добре от други. Не сме на лошо място, но явно можем да се справим по-добре“, обобщи Пиер Гасли.