Начало Дакар Сайнц-старши ще защитава победата в Дакар с Форд

Сайнц-старши ще защитава победата в Дакар с Форд

100
0
Карлос Сайнц-старши
Карлос Сайнц-старши, снимка Ред Бул Контент Пуул

Карлос Сайнц-старши ще защитава победата си в Рали Дакар с автомобил на Форд. Испанският ветеран ще кара за тима на М-Спорт от началото на следващата година. Заедно със Сайнц ще бъде двукратният победител в Дакар Нани Рома.

Сайнц-старши и Рома ще бъдат двама от четиримата пилоти, които ще представят Форд в рали Дакар 2025 в Саудитска Арабия. Останалата част от състава ще бъде обявена по-късно през годината

Това ще бъде четвъртият период на Сайнц-старши с американския производител. Испанецът периодично се състезаваше с автомобили на Форд в кариерата си в световния рали шампионат, продължила почти 20 години.

Сайнц-старши дебютира в WRC през 1987 г. Тогава той кара Форд Сиера RS. През следващия сезон се присъедини към заводския отбор на американците за няколко състезания.

През 1996 г. Сайнц-старши се завръща в редиците на Форд и печели три победи през следващите два сезона. После той отново се присъединява към редиците на Тойота.

Оттеглянето на Toyota в края на 1999 г. кара испанския ветеран да се върне във Форд. Той печели който носи още две победи и най-добро трето място в шампионата през 2022 г. После той прекарва две пълни кампании със Ситроен. Последните му участия в WRC са записани през сезон 2005.

В началото на тази година Сайнц-старши донесе първи успех на Ауди в рали Дакар. Веднага след това обаче германският производител се оттегли от рали рейд състезания и се фокусира изцяло върху проекта за F1.

През март Сайнц-старши се завърна в тима на екипа на X-Raid Мини. Договорът на испанеца с германския тим беше до края на тази година. Той финишира четвърти в третия кръг от сезон 2024 в W2RC, който се проведе в Португалия.

Догодина Сайнц-старши ще се стреми поредна победа в рали Дакар с пети различен производител. Преди това той записа успехи с марки като Фолксваген, Пежо, Мини и Ауди.

„Много съм развълнуван от този нов проект за рали Дакар, да се върна да работя с Форд за четвърти път и да се върна в M-Sport, да се върна при Малкълм [Уилсън, собственик и основател на тима, когото познавам много добре. Наистина е страхотно да се върна“, каза Сайнц-старши.

„Историята ми с Ford датира още от 87-ма година. Мисля, че бях първият пилот на Малкълм, Бях първият му заводски пилот навремето, и много се гордея с това.“

„Наистина съм развълнуван, че ще карам автомобила Raptor и че ще подходя към това голямо предизвикателство с много цели. Една от тях е да помогна на Форд да спечели рали Дакар“, добави испанецът.

Същевременно Форд разкри, че е започнал активни тестове с автомобила Ranger Raptor 2025. Американският производител вече планираше да създаде изцяло нова машина. Тази година Форд Дакар направи проучвателно участие в Дакар с преработена версия на построения от NWM Ranger. Пилоти на тима бяха Рома и Гарет Уулридж от Южна Африка. Марката пусна тийзър на новия Raptor заедно с обявлението, показващ задната част на автомобила

„Мащабът на амбициите ни в офроуд състезанията е без аналог в най-новата история на Форд. Нищо не показва по-ясно тази амбиция от предизвикателството ни да използване Ford Raptor на легендарното рали Дакар“, заяви Марк Ръшбрук.

„Поемането на такова огромно предизвикателство изисква най-добрите инженери, дизайнери, членове на екипа, навигатори и пилоти. В лицето на Нани Рома и Карлос Сайнц имаме двата от най-опитните и успешни състезатели в историята на Дакар.“

„Ford Raptor вече показва обещаващи признаци по време на тестовете . Това, че двама от най-добрите пилоти в света са с нас ни дава увереност за по-нататъшното развитие на автомобила“, добави глобалният директор на Форд Пърформанс Моторспорт.