Карлос Сайнц ще потегли с 10 места по-назад в състезанието на пистата Пол Рикар. Причината за тази санкция е надвишаване на използването на определени компоненти от задвижващата система в болида на испанеца.
BREAKING: Ferrari’s Carlos Sainz is set to take a grid penalty
He’ll currently take a 10-place grid drop after he exceeded his allocation of control electronics#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/aafjRgy04u
— Formula 1 (@F1) July 22, 2022
Сайнц ще използва третата си контролна електроника за 2022 г. , което е повече от позволените за сезона два компонента. Тази смяна води до наказание с преместване с 10 места на назад на стартовата решетка.
Сайнц отпадна от Гран при на Австрия преди две седмици. Пилотът на Ферари се движеше зад Макс Верстапен когато задната част на неговия болид F1-75 се запали и нанесе тежки поражения на неговата задвижващата система. Тепърва ще се разбере дали повредата в мотора на Сайнц ще доведе до нови части за двигателя и още наказания през уикенда.
Отборът на Мерцедес също избра да монтира няколко нови части в болидите Джордж Ръсел и Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион получи ново турбо, мотор генератор за топлина (MGU-H), нова батерия и контролна електроника. Също така Хамилтън отстъпи своето място на Ник де Врийс в първата свободна тренировка и бе в бокса заедно с шефа на тима Тото Волф.
Here is the wholesome content you didn’t know you needed 🤗 pic.twitter.com/2tCFI8WIAH
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 22, 2022
И двамата британци няма да получат наказания, тъй като нито една от промените не надхвърля разрешеното използване на компоненти за 2022 г.
Ред Бул също прави някои дребни промени. Състезателите на тима Макс Верстапен и Серхио Перес ще бъдат оборудвани с четвъртата изпускателна система от общо осем разрешени за сезон 2022.
Единственият друг пилот, който на този етап използва нови компоненти, е новакът Гуаню Жу. Пилотът на Алфа Ромео който преминава към втория си батерия за тази година.