Карлос Сайнц коментира катастрофата си във втората тренировка за Гран при на Абу Даби. Пилотът на Ферари призна, че „не е успял да хване своя автомобил“. Сайнц обясни и причините, довели до този неприятен инцидент в сесията.
Сайнц даде седмо време в първата свободна тренировка за Гран при на Абу Даби. Двукратният победител в F1 залагаше най-вече на меки гуми, с които направи повече от 20 тура. Резултатът в сесията обаче не бе от голямо значение заради по-високите температури в сравнение с квалификацията и състезанието
Сайнц започна програмата си във втората тренировка на Яс Марина. Около 9 мин. след старта на сесията испанецът загуби контрола над своето Ферари на завой №3. В резултат на това той се удари с висока скорост в предпазните ограждения.
Състезателят на Ферари веднага потвърди по радиото на, че е добре. За съжаление, това бе втори инцидент за испанеца в рамките на две седмици. Миналия уикенд в Лас Вегас Сайнц претърпя инцидент, след като мина върху дренажен капак. В резултат на това той получи поражения в колата си и бе наказан да потегли 10-места назад в надпреварата.
Катастрофата на Сайнц предизвика забавяне от почти 30 минути, през което маршалите разчистваха отломките и възстановяваха бариерата TecPro. Пилотът на Ферари похвали стандартите за безопасност на съвременните автомобили от F1.
„Чувствам се добре. Беше доста голяма катастрофа. В крайна сметка благодарение на тези безопасни автомобили можеш да се измъкнеш от тези доста големи удари без особени проблеми. Очевидно е, че [съм] малко възпален, но няма за какво да се притеснявам“, сподели Сайнц.
„Определено променихме нещата от FP1 към FP2, което може да е оказало влияние. Няма да навлизам в подробности за това“, продължи пилотът на Ферари. „За съжаление не успях да контролирам автомобила. Той просто тръгна в своя посока. Това са онези моменти, в които се чувстваш като абсолютен пътник и ти се иска може би да си направил нещо различно“, добави Карлос Сайнц.
29-годишният пилот разкри, че е минал през неравност на завой №3, след което е изпуснал колата. По-рано през деня той отново е бил близо до това да катастрофира в същия участък на трасето в Абу Даби
„По някаква причина трасето се е променило през годините. Има две неравности. Едната е на изхода на завой №2, другата на входа на завой №3. Явно тези неща много разстройват това поколение автомобили“, обясни Сайнц.
„Подобно нещо почти ме застигна в FP1. Трябваше да променя няколко неща в настройките и в линията, опитвайки се да не минавам през тази бабуна. По някаква причина тя ме изненадан в обиколка то ме изненада. Сигурно е било заради ъгълът или начинът, по който минах и просто ме остави пътник. Виждали сме и преди с това поколение автомобили, че всяка от тези малки неравности наистина може да те накара да направиш доста тежка катастрофа“, завърши Карлос Сайнц.
Съотборникът на Сайнц Шарл Льоклер отстъпи колата си на Робърт Шварцман в FP1. Във втората тренировка пилотът на Ферари беше най-бърз и даде сериозна заявка за утрешната квалификация.
„Денят беше коварен. Направихме само две обиколки на пистата и не много неща като цяло. Усещането в автомобила досега беше доста добро. Борбата с Мерцедес продължава. Те изглеждат конкурентоспособни, така че няма да е лесно. Ще направим всичко по силите си, за да се класираме пред тях утре“, каза Льоклер.
Entering the night shift ✨🌙#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/L32XjrbbN7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 24, 2023