Много от пилотите, които смениха отборите си за сезон 2021 във Формула 1, изпитват затруднения при адаптацията към новите си автомобили. Серхио Перес все още е далеч от темпото, което изискват от него шефовете на Ред Бул. Даниел Рикиардо отстъпва сериозно на съотборника си в Макларън Ландо Норис. Фернандо Алонсо твърди, че всеки състезателен уикенд го радва дори повече, отколкото е очаквал, но резултатите му още са далеч от желаното. Като че ли единствено при Карлос Сайнц работата с Ферари потръгна от самото начало. Испанецът не само се труди добре с екипа и със съотборника си Шарл Льоклер, но донесе и подиум на Скудерията в Монако. Той самият обаче няма обяснение защо при него се получи, а при други – при това пилоти с много по-голям опит – все още не е.
„Не знам защо се адаптирах по-добре от останалите към новия си автомобил“, сподели Сайнц
„Мога само да разкажа какво съм вършил досега, но процесът още не е приключил. Нуждаем се от още подобрения, за печелим време. Изкарвам много време в базата, старая се да разбера всеки детайл, да си изясня как по-добре да карам колата и защо Шарл е толкова бърз.“
„Съвременните болиди във Формула 1 са изключително сложни. Пилотите имат много работа в кокпита. Иска се време и концентрация, за да се научи всичко необходимо. Трябва да промениш стила си на управление в съответствие с поведението на колата. Това, което работи в Макларън, може да не се получи във Ферари. Но на мен предизвикателството ми харесва.“
„Първият път, когато забелязах, че автомобилите се различават много, бе когато преминах от Торо Росо в Рено.“
„Тогава ми се струваше, че това е единичен случай. Същото обаче се повтори при присъединяването ми към Макларън, а сега и във Ферари. Така се научих да имам по-широк поглед. Само за няколко години преминах през четири отбора и това ме обучи как да се справям.“
„При преминаването си в Рено веднага имах нелоша скорост. Липсваха ми няколко десети от секундата, които могат да се намерят с помощта на оптимални настройки за съответното трасе. Необходимо е обаче дълго да работиш с колата, за да разбереш какви реглажи са нужни в зависимост от пистата“, обясни още Сайнц.
View this post on Instagram