Поне в първоначалните версии на новите задвижващи системи, с допълнителна тръба, свързана с предпазния клапан на турбото, само Рено са избрали вариант с един изход.
Останалите производители – Мерцедес, Ферари и Хонда са с две допълнителни тръби, като и при трите производителя те са под ауспуха, но има различна отдалеченост във всеки болид. При Рено допълнителната тръба е над основната.
Както обясни миналата вечер Пади Лоу от Мерцедес, те повишават звука с 4 децибела, а позицията има значение за аеродинамиката и облекчава общото налягане в системата.
Позволява и подобряване на „изтеглянето” на изгорелите газови от основния ауспух, защото „ненужните” газове не влизат вече в него, както бе до миналия сезон.
Решението на Рено е интересно като възможност за максимално свиване на корпуса в горната му част.
Но е много интересно, че Ред Бул, които на практика ползват същата система, са с две тръби. „Биковете” имат един от правещите най-добро впечатление болиди на пистата.
На десети завой например само Мерцедес и Ред Бул минаваха с едно и също постоянно темпо във вчерашния ден. Ферари изглеждат много бързи, но в най-добрите часове за работа на Каталуния между 10 и 12 часа карат и с по-малко гориво и по-меки гуми.
След обяд винаги излиза вятър, който играе много важна роля тук и променя не само притискането на колите, но и условията на пистата. Не случайно в предходните два дни най-добрите времена бяха записани точно преди обяд.