Начало Избрани Само задното крило на Норис е подробно проверявано в Мелбърн. Ландо: Нищо...

Само задното крило на Норис е подробно проверявано в Мелбърн. Ландо: Нищо не се налага да променяме

Ландо Норис, Макларън F1
снимка: Ландо Норис

Макларън-ът на Ландо Норис е бил единственият болид, подложен на четири специфични теста, измерващи огъването на задното крило, след финала на Гран при на Австралия. Ред Бул-ът на Макс Верстапен и Мерцедес-ът на Джордж Ръсел са преминали стандартните проверки за легалност на колите, както и Уилямс-ът на Карлос Сайнц.

В Мелбърн ФИА наблюдава подробно задните крила на новите болиди за сезон 2025. След анализ на записите от специално монтираните камери федерацията взе решение да затегне тестовете за задните крила още от уикенда в Китай. За този уикенд има оставен толеранс, който обаче ще изчезне за третия кръг от първенството в Япония. Вече в Шанхай Норис заяви, че Макларън нищо няма да променя по MCL39 вследствие на последната техническа директива.

„Не, нищо не се налага да променяме. Нашето крило си е наред. Всъщност, честно казано, нашето вероятно е прекалено добро и ние сигурно не натискаме достатъчно до лимитите“, заяви Норис

„Дори да бяха издали тази техническа директива за миналия уикенд, пак всичко щеше да ни е наред. Така че изглежда не е насочена към нас. Посоката е към други отбори, което вероятно означава, че ние трябва да натиснем дори още повече“, допълни Норис.

ФИА издаде техническата директива за задните крила вследствие на питане от страна на Ред Бул. Твърди се, че от ръководения от Кристиан Хорнер отбор подозирали не само Макларън и Ферари в използване на т.нар. мини DRS (както посочи техническият шеф на тима Пиер Ваше по време на предсезонните тестове), но и Алпин и Хаас. Официален протест нямаше. Вместо това бе използван обичайният метод – изпращане на питане до ФИА с молба за изясняване дали определено техническо решение е допустимо. След това федерацията предприема действия ако сметне това за необходимо.

ФИА действа много решително по отношение на задните крила още от миналия сезон. За предните крила обаче, също след подробни наблюдения и анализи, първоначално няколко месеца от федерацията твърдяха, че няма да има никакви промени. През зимата обаче въведоха нови тестове и за тях. Те обаче ще се прилагат от Гран при на Испания след изтичане на една трета от шампионата.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)