Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг спечели Гран при на Австралия

Розберг спечели Гран при на Австралия

37
0

Нико Розберг спечели Гран при на Австралия първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2016 г. Победата за Мерцедес бе двойна, след като Люис Хамилтън финишира втори. Себастиан Фетел (Ферари) остана трети.

Времето над Албърт парк най-после бе прекрасно – слънчево и сухо. Валтери Ботас получи само предупреждение след разследване на стюардите заради пропуска на тима му Уилямс да изпрати списък с част от настройките на колата му, но пък отиде 5 места назад на грида след смяна на скоростна кутия.

Съвсем в последния момент бе направена и още една промяна в новите изисквания за комуникацията между пилот и екипа му по радиото: бяха разрешени съобщения, касаещи стратегията (както тази на съответния състезател, така и на съперниците).

Първите 8 пилоти на грида стартираха надпреварата с използван суперсофт. Нов суперсофт бяха сложили Алонсо, Палмър, Магнусен, Насър, Ериксон, Верлайн Харианто. Перес, Хюлкенберг, Квят, Бътън, Ботас, Грожан и Гутиерес бяха с нов софт.

Данил Квят спря малко преди да стигне позицията си на грида след загряващата обиколка. Рейс контролът реши да бъде направен още един инсталационен тур, докато Ред Бул-ът бъде прибран. Руснакът направо слезе от колата и се прибра.

Втората стартова процедура премина нормално и след загасването на светофарите Себастиан Фетел направи невероятен старт и се измъкна начело. Нико Розберг опита да се бори с него, но бе изпреварен и от Кими Райконен. Люис Хамилтън се забави и отиде чак шести, зад Макс Верстапен и Фелипе Маса. Кевин Магнусен се обади по радиото, че има спукана гума и влезе за смяна.

В 4-ата обиколка Хамилтън изпревари Маса и зае петата позиция. Розберг записа най-бърз тур, приближавайки Райконен на около 0,7 сек, докато съотборникът му настигна Верстапен на половин секунда. Карлос Сайнц направи питстоп в 8-ата обиколка, като сложи софт, а Рикиардо изпревари Маса и излезе шести за огромно удоволствие на публиката на трасето.

„Не мога да го изпреваря”, каза Люис по радиото, движейки се зад Верстапен. От Мерцедес му казаха, че могат да удължат стинта.

Първата серия боксове започна в 11-и тур. През бокса преминаха Насър и Маса. Розберг сложи софт, докато Фетел – суперсофт. Пилотът на Ферари излезе пред съперника от Мерцедес (на съответно трета и четвърта позиция). Кими настояваше да влезе в бокса, тъй като предните му гуми се износиха. В 15-ата обиколка финландецът сложи суперсофт, аХамилтън – медиум.

В 16-ия тур кола за сигурност излезе на пистата след тежка катастрофа. Фернандо Алонсо закачи Хаас-а на Естебан Гутиерес при опит да го изпревари, закачи задна лява гума и излетя във въздуха. Макларън-ът му почти го захлупи до предпазната стена от гуми. За щастие и двамата пилоти слязоха невредими от болидите.

По пистата имаше толкова отломки, че сейфти карът прибра колоната в питлейна. Надпреварата бе спряна в 19-ата обиколка.

Фетел остана със суперсофт, докато Розберг сложи медиум. Пилотът на Ферари веднага избяга на 1,5 сек пред съперника си от Мерцедес. Райконен отпадна малко след рестарта на надпреварата (колата му почти се подпали в питлейна), а авансът на съотборника му пред Нико Розберг стана 3,3 сек в следващите обиколки.


Маркус Ериксон бе наказан с преминаване през питлейна заради нарушение на екипа му – работа по колата след сигнал за оттегляне на механиците от стартовата решетка.

Разликата между Фетел и Розберг продължаваше да се движи между 2,9-3,3 сек. Трети, на повече от 11 сек, вървеше Рикиардо, следван от Верстапен, Сайнц, Хамилтън, Маса, Грожан, Хюлкенберг, Ботас. Най-сериозна бе битката за осма позиция между Ромен и следващите го съперници от Форс Индия и Уилямс. Люис излезе пети, след като Сайнц влезе в бокса. В следващия тур и Верстапен бе в пита, където като че ли не го очакваха и Макс загуби време. Впоследствие се развика по радиото, че е искал да влезе в бокса по-рано, но съотборникът му в Торо Росо го изпреварил.

Фетел мина през бокса за смяна на гуми в 36-атат обиколка, като смени своя суперсофт със софт. Рикиардо бе със софт, всички останали пилоти на трасето – с медиум. Себастиан се забави 5,6 сек в пита заради проблем с предна лява гума.

В 43-ия тур Розберг водеше, следван от съотборника си (+9,993 сек) и Рикиардо (+11,785) – Хамилтън изпревари австралиеца в 42-ата обиколка. Пилотът на Ред Бул спря в бокса в 43-ата обиколка и сложи суперсофт. Даниел излезе пети и в 46-и тур задмина Маса, заемайки четвърта позиция. Верстапен ругаеше по радиото, че тимът му не го пуска да изпревари съотборника си: „Всички онези коли се отдалечават, а ние не ми разрешавате да задминавам, това е ш___н майтап!”

Рикиардо записваше най-бързи обиколки в тази част на състезанието. Хамилтън намали разликата до Розберг на 8,3 сек, Фетел бе на над 11 зад сънародника си от Мерцедес. Темпото на Себастиан бе с повече от секунда и половина по-добро от това на Нико и свали изоставането си на малко над 10,5 сек само за обиколка, настигайки междувременно Хамилтън.

Разгорещената битка между пилотите на Торо Росо доведе до удар между тях, Верстапен се завъртя и съобщи след това, че има повреди по предното крило.

Фетел сбърка тур преди края и изостана от Хамилтън, докато Розберг пресече финала. Себастиан се извини на тима си по радиото. Четвърти завърши Рикиардо, следван от Маса и спечелилият точки за Хаас в дебюта на тима Грожан. Позициите от седма до десета заеха Хюлкенберг, Сайнц и Верстапен.