Последователните стартове във Формула 1 са истински логистичен кошмар за всеки тийм мениджър в спорта, а керванът потегли (и голяма част вече пристигна) към Монако веднага след финала на Гран при на Испания. Надпреварата в Монте Карло създава допълнителни главоболия на тимовете, тъй като има особено значение за всички – тя просто е различна от абсолютно всички останали в календара. Тренировките например започват ден по-рано от обичайното – в четвъртък, а петъкът е свободен ден. Далеч по-ужасяваща е липсата на пространство, където да се съберат моторхоумите на тимовете.
Първото предизвикателство обаче е транспортът на оборудването от Барселона до Монако по възможно най-бързия начин.
– Времето е толкова кратко между тези две състезание, че се наложи да използваме някои нови тактики, за да сме сигурни в навременното пристигане на всичко в Монако – разяснява координаторът за отбора на Рено Джеф Симъндс. – Организирахме автобус, който потегли около полунощ от Каталуния за част от екипа. Момчетата пристигнаха в понеделник сутринта заедно с камионите и веднага се захванаха за работа, за да изградят боксовете и допълнителните съоръжения.
Останалата част от инженерите и механиците на френския тим пътуваха малко по-спокойно до Монте Карло, където се озоваха в понеделник вечерта. Още вчера те вече се трудеха по автомобилите на Роберт Кубица и Виталий Петров в питовете. Това обаче стана възможно благодарение на промяна в процедурите, прилагана за първи път, разказва главният механик Гавин Хъдсън:
– С цел спестяване на време в неделя, малко променихме обичайните си методи. По принцип всички части от окачването се свалят от колите и се връщат в Енстън за инспекция. Вместо това онзи ден ги проверихме направо върху болидите. Това помогна и двата R30 да бъдат натоварени директно на транспортните камиони и да потеглят за Монако по най-бързия начин.
Друг, също усложняващ нещата фактор, е излизането на нов моторхоум за тима в началото на европейския сезон. В случая с Рено той е по-голям и значително по-сложен за сглобяване от предишната конструкция. Някои екипи – като Ред Бул и Мерцедес например – избраха да вдигнат за първи път своите структури директно в Монако и затова на Каталуния бяха с доста по-скромни камиони. Хората на френския отбор обаче демонтираха в неделя до късно през нощта и сутринта в понеделник всичко потегли към Княжеството. Днес механиците вече са готови с моторхоума отново, за да се приютят там в минималното им оставащо свободно време по време на състезателния уикенд.