Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели дъждовния трилър в Сао Пауло, след като потегли 17-ти, Окон...

Верстапен спечели дъждовния трилър в Сао Пауло, след като потегли 17-ти, Окон и Гасли с шокиращ двоен подиум за Алпин

6614
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели хаотичното състезание в Сао Пауло, изпълнено с много драми и обрати. Пилотът на Ред Бул потегли 17-ти и се справи най-добре на мократа писта Интерлагос. Това беше първа победа за Верстапен от юни насам и общо трета за него в Бразилия. Втори и трети финишираха Естебан Окон и Пиер Гасли, които записаха шокиращ двоен подиум за Алпин.

Условията преди началото на Гран при на Сао Пауло бяха сходни с тези в квалификацията, която се проведе по-рано днес. Температурата на въздуха беше 23 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 29. Трасето все още беше мокро, което правеше потеглянето със сликове невъзможно. Вероятността за валежи е 100 %.

Всички F1 пилоти избраха да започнат Гран при на Сао Пауло с интермедии. По време на загряващата обиколка Ланс Строл загуби контрола над своя автомобил на четвърти завой и удари предното си крило. Състезателят на Астън Мартин опита да се върне на пистата, но попадна в чакълената зона за сигурност и отпадна. Тази ситуация наложи отлагане на старта в Бразилия

Инцидентът на Строл предизвика известно объркване на стартовата решетка. Целият този хаос накара рейс контрола да отложи старта на Гран при на Сао Пауло с 10 минути. Норис беше разследван за това, че е тръгнал преди светването на зелен светофар. Колапинто пък обърка стартовата си позиция.

След 10-минутна пауза пилотите направиха нова загряваща обиколка. По време на нея Норис съобщи по радиото, че започва да вали дъжд. Това се видя на камерите в бокса.

Норис нямаше добра стартова реакция и загуби позиция от Ръсел. Зад тях Цунода и Окон запазиха местата си. Льоклер изпревари Лоусън и зае петата позиция. В топ 10 влизаха още Пиастри, Алонсо, Гасли и Хамилтън. Верстапен си пробиваше път напред и се доближи до топ 10.

Перес се завъртя в края на първата обиколка и се върна на последно място. Пред него бяха Ботас, Жу и Сайнц. Отпред Ръсел отвори лека разлика спрямо Норис, докато Верстапен изпревари Хамилтън. Междувременно Ръсел, Лоусън и Цунода също бяха разследвани заради стартовата процедура.

Верстапен продължи да си пробива път напред. Трикратният световен шампион изпревари Гасли и Алонсо, след което се залепи зад Пиастри. В челото Ръсел водеше с около секунда спрямо Норис. Трети бе Цунода, следван от Окон, Льоклер, Лоусън, Верстапен, Пиастри, Алонсо и Гасли. Нидерландецът се справи с пилота на Макларън на спирането за първи завой. Беърман получи 10-секундно наказание заради контакт с Колапинто.

В следващите обиколки Ръсел продължи да води колоната с разлика от близо секунда спрямо втория Норис. Зад британеца бяха Цунода, Окон и Льоклер. Тримата бяха застигнати от Верстапен. Пилотът на Ред Бул продължаваше да лети на мокрото трасе в Сао Пауло и записа най-бързия тур. Хамилтън допусна грешка и излезе извън трасето. Седемкратният световен шампион загуби позиция от Колапинто. Дъждът продължаваше да вали и дори ставаше по-силен.

Ръсел водеше колоната 20 тура след началото на Гран при на Сао Пауло. Пилотът на Мерцедес контролираше събитията на пистата и водеше с близо секунда и половина спрямо Норис, който се оплака от ниска скорост на правите. Зад него продължаваха да се намират Цунода, Окон, Льоклер и Верстапен. В топ 10 влизаха още Лоусън, Пиастри, Гасли и Алонсо. Хамилтън продължаваше да се бори със своя болид и загуби позиция от Беърман

В 25-тата обиколка Льоклер направи първия питстоп в състезанието. Пилотът на Ферари се върна на пистата с гуми интермедия. Това позволи на Верстапен да започне да гони Окон и Цунода. Лоусън се завъртя и загуби няколко места в класирането. Ръсел продължаваше да води, плътно следван от Норис.

В обиколка №28 Хюлкенберг излетя от трасето и стоя неподвижен в зоната за сигурност. Това предизвика активиране на виртуална кола за сигурност. Някои пилоти като Пиастри, Алонсо и др. веднага влязоха в бокса. В следващия тур още пилоти направиха спирания. Цунода, Лоусън и Перес сложиха гуми за екстремно мокър асфалт. Лидер стана Окон, следван от Верстапен и Гасли.

В 30-тата обиколка на пистата излезе реална кола за сигурност поради все по-силния дъжд. Същевременно Пиастри получи 10-секундно наказание заради контакт с Хюлкенберг. Отпред Окон водеше колоната пред Верстапен и Гасли. Норис се движеше четвърти, следван от Ръсел, Цунода, Льоклер, Пиастри, Алонсо и Лоусън.

В 32-рата обиколка Франко Колапинто катастрофира в третия сектор на пистата в Сао Пауло. Аржентинецът претърпя втори инцидент в рамките на деня след тази в квалификацията. Целият този хаос предизвика червен флаг, който работи изцяло в полза на първите трима.

След известно прекъсване надпреварата беше възобновена зад колата на сигурност. По време на паузата механиците смениха гуми и направиха промени по колите. Окон поведе пред Верстапен, Гасли и Ръсел. Норис излезе извън трасето и загуби позиция.

В 36-тата обиколка Беърман удари стената и повреди предното крило. Британецът успя да се върне обратно в надпреварата. Отпред Окон се откъсна пред Верстапен на повече от 2 сек. Трети продължаваше да е Гасли.

40 тура след старта на пистата се появи сейфти кар заради инцидент на Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари загуби контрола над своя болид и се удари в мантинелите. Испанецът опита да се върне в състезанието, но в крайна сметка отпадна от надпреварата в Сао Пауло

Верстапен изпревари успешно Окон веднага след рестартирането на надпреварата. Гасли запази третото място, докато Льоклер изпревари Ръсел. Норис допусна грешка и се озова на седмо място. Пред него бяха още Ръсел и Пиастри, докато в топ 10 се намираха Цунода, Лоусън и Перес.

Верстапен започна да отваря разлика спрямо Окон. В рамките на 3-4 обиколки нидерландецът се откъсна на 3 сек. спрямо Окон и записа най-бързата обиколка. Гасли продължаваше да държи третото място, докато Льоклер беше задминат от Ръсел. Състезателят на Ферари допусна грешка и загуби позиция от своя съперник. Норис мина пред Пиастри след нареждане от Макларън.

55 обиколки след старта в Сао Пауло Верстапен водеше с комфортен аванс спрямо Окон. Французинът на свой ред преднина спрямо Гасли. Пилотът на Алпин беше застигнат от Ръсел. Пети се движеше Льоклер, следван от Норис и Пиастри. В топ 10 влизаха Цунода, Лоусън и Перес. Последните двамата водеха сериозен двубой и леко се удариха. Това позволи на Хамилтън да изпревари Перес и да влезе в топ 10.

В последните обиколки състезанието се нормализира. Верстапен водеше с повече от 10-секунден аванс пред Окон и записа най-бързия тур. Втори продължаваше да се движи на Окон. Гасли удържаше третото място и не допускаше да бъде изпреварен от Ръсел. Зад британеца бяха Льоклер, Норис и Пиастри. Най-интересната битка беше между Лоусън, Хамилтън и Перес. Алонсо се движеше 14-ти и заяви, че ще „завърши състезанието заради механиците“ и се оплака от болки в гърба заради отскачането на неговия болид.

Верстапен в крайна сметка спечели изпълнената с екшън и драми Гран при на Сао Пауло. Пилотът на Ред Бул се справи блестящо на мокрото трасе, след като потегли 17-ти. До него на подиума се качиха Окон и Гасли.

Четвърти и пети в Сао Пауло финишираха Ръсел и Льоклер. Норис остана шести след една разочароваща надпревара. В топ 10 влязоха още Цунода, Пиастри, Лоусън и Хамилтън. Най-бързата обиколка бе за Верстапен.