Такума Сато спечели за втори път в кариерата си Индианаполис 500. 104-ото издание на легендарното състезание бе отложено заради пандемията от коронавирус и се проведе три месеца по-късно от обичайните си дати през май. Сато кара за екипа на Рейхъл Летърман Ланиган Рейсинг. Първият му успех бе през 2017 г. с Андрети Аутоспорт. Втори завърши Скот Диксън, който води в продължение на най-много обиколки – 111. Трети бе Греъм Рейхъл.
The sweet taste of victory for @TakumaSatoRacer!#Indy500 | #WinnersDrinkMilk pic.twitter.com/1A48pXKN3l
— Indianapolis Motor Speedway (@IMS) August 23, 2020
Сато и Диксън водеха двубой към края на надпреварата, когато Спенсър Пижо катастрофира на четвърти завой в края на 195-ия тур
Това доведе до предупредителен период, който продължи до карирания флаг. Разликата между японския пилот и съперника му не надвиши една секунда, след като Такума излезе начело в 185-ата обиколка. Диксън се бореше на трасето, но смяташе и че съперникът му няма да успее да стигне до финала без допълнително зареждане.
„Това е трудно за преглъщане. Не виждах как ще се справят. Ние спряхме с обиколка по-късно и при техния разход беше ясно, че ще е невероятно сложно“, коментира Диксън. „Но поздравления за Сато, кара страхотно. Ние се справихме добре, но е по-трудно, когато успехът ти се изплъзне така.“
Сато също каза, че стратегията с горивото е била малко на ръба.
„Видях Скот да излиза от четвърти завой и просто го удържах. Този успех е на целия отбор. Хонда ни даде много мощност и страхотен разход. Моите момчета… жертват много. Не мога да благодаря достатъчно на всички“, допълни той.
REPLAY: Yellow Flag is out after this incident involving @conordaly22 and @oliver_askew.
Watch LIVE on @nbc.#INDYCAR // #Indy500 pic.twitter.com/SdqJLztaAs
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 23, 2020
Currently under a full course yellow at @IMS after an on-track incident involving @AlexPalou. #INDYCAR // #Indy500 pic.twitter.com/ogvoWGDnp5
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 23, 2020
After trying to drive his way back to the front, @alexanderrossi‘s day is done early after an on-track incident.
Watch live now on @NBC. #INDYCAR // #Indy500 pic.twitter.com/CAEK4ynKnt
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 23, 2020
Фернандо Алонсо бе 21-ни със своя Ероу Макларън Шевроле и каза, че състезанието е било изпълнено със събития за него
„От самото начало имахме проблеми с баланса на колата – със задната част. При спиранията в бокса постоянно правехме промени и малко по малко вече бяхме по-удовлетворени от автомобила. Около 110-ата обиколка бяхме 15-ти, където искахме да стигнем. Половината състезание го изкарахме да наваксаме позициите от 26-та до 15-та и тогава се появи проблем със съединителя, който не знаехме как да разрешим. За съжаление това ни коства обиколка. Поне съм доволен, че пресякох финала. Това е положителното. Много се гордея с работата на екипа ни от последните седмици. Опитахме, късметът не бе с нас“, каза Алонсо.