Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън по-бърз от Розберг с 0,079 сек във втората тренировка в Абу...

Хамилтън по-бърз от Розберг с 0,079 сек във втората тренировка в Абу Даби

35
0

Люис Хамилтън бе най-бърз и във втората свободна тренировка преди Гран при на Абу Даби. Той изпревари съотборника си Нико Розберг с 0,079 сек. Трети се класира Себастиан Фетел (Ферари), който спря в края на сесията с предполагаема повреда в скоростната кутия.

Слънцето залязваше в началото на втората тренировка преди финалното състезание за 2016 г. Температурите започнаха да падат. Преди светването на зеления семафор бяха 26 на въздуха и 29 на пистата.

„Един от сложните аспекти през уикенда за Гран при на Абу Даби е, че първата и третата свободни тренировки се провеждат в ранния следобед. По това време температурите са много високи и съвсем различни от тези в квалификацията и състезанието – и двете се провеждат на здрачаване. Ето защо отборите влагат най-много усилия във втората сесия, тъй като тя е най-важната за уикенда”, обясни техническият шеф на Мерцедес Пади Лоу между двете тренировки.

Ромен Грожан пръв излезе от питлейна, като той бе с гуми софт – най-твърдата смес, предоставена от Пирели за надпреварата в Абу Даби. Себастиан Фетел бе със същия тип.

В Макларън трябваше да сменят задвижващата система в колата на Дженсън Бътън след проблема от първата сесия. В отбора бяха планирали при всички положения да заменят агрегата в болида на англичанина. Повредата изтегли плановете малко по-рано от предвиденото.

Междувременно в таблицата вече се появяваха времена. Кими Райконен оглави подреждането с 1:42.808 мин (със суперсофт), следван от Макс Верстапен (+0,425 сек), Фетел (+0,529), Серхио Перес (+1,171), Фернандо Алонсо (+1,567).

Данил Квят отново претърпя инцидент след спукване пак на задна лява гума. Пирели съобщи след първата сесия, че проблемът не е бил свързан с гумата. Докато руснакът се прибираше в бокса, Райконен свали постижението си до 1:42.257 мин пред Фетел (+0,320) и Валтери Ботас (+0,354).

Четвърт час след началото пилотите на Мерцедес излязоха на пистата. Розберг (със софт) даде шесто време с първата си бърза обиколка (+0,522 сек спрямо постижението на Кими). От питуола му дадоха инструкция да загрее първо предните гуми и след това задните. Със следващия тур Нико записа най-доброто време със софт, което бе трето в класирането за момента – +0,037 сек в сравнение с Райконен. Ботас бе на 1 хилядна от секундата от финландския си сънародник!

Хамилтън правеше по-дълга серия от обиколки в доста бавно темпо, а техническият делегат на ФИА отиде в бокса на Торо Росо, за да провери какво причини двете спукани гуми на Квят.

Люис поиска отборът да провери скоростната кутия в колата му, тъй като усетил нещо. Той също бе със софт като съотборника си. Фетел пък сложи ултрасофт и оглави класирането с 1:41.404 мин (над 0,8 сек по-добро от това на съотборника му във Ферари). След това го подобри до 1:41.130.

Ботас излезе втори, на 0,829 сек от Себастиан, докато Кими вече бе на над 1,1 сек назад.

35 минути след началото на тренировката Бътън се появи на трасето, след екипът бе приключил смяната на задвижващата му система. Розберг излезе с ултрасофт, докато съотборникът му още бе в пита. Нико оглави класирането с 1:40.940 мин (-0,190 от времето на Фетел), след като сбърка в 14-ти завой и отвори прекалено широко кривата.

Хамилтън изпревари съотборника си с 0,079 сек (1:40.861 мин). Пилотите на Ред Бул Верстапен и Даниел Рикиардо бяха четвърти и пети по това време. Австралиецът получи съвет от питуола, според който щеше да преминава по-бързо през девети завой, ако малко намали скоростта през предходната крива. Температурата на въздуха вече бе 25 градуса, тази на трасето – 28.

Почти в средата на сесията само пилотите на Торо Росо и Бътън нямаха обиколка за време с ултрасофт. От Мерцедес се обадиха на Хамилтън, за да му съобщят, че е излязъл с погрешна настройка на предното крило. Англичанинът отговори, че то всъщност работи доста добре.

Нико Хюлкенберг се оплака, че е износил гумите си и поиска да се прибере. От тима му казаха да остане на трасето, но германецът не бе съгласен: „Предна дясна има огромно петно. Какво ще научим от още една обиколка?” Верстапен също се бореше с гумите си: „Пак съсипвам предна дясна.”

В Мерцедес се върнаха към софт и при двамата си пилоти, които влязоха само за смяна и веднага се върнаха на пистата.

10 минути преди карирания флаг Фетел спря на 18-ти завой. „Мисля, че скоростната кутия се счупи”, съобщи немският пилот на Ферари по радиото. Той бе с трето време, на 0,269 сек зад Хамилтън.