Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари на 0,67 сек пред Мерцедес във втората сесия в Сочи

Ферари на 0,67 сек пред Мерцедес във втората сесия в Сочи

42
0
Валентино Роси

Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен се класираха първи и втори във втората свободна тренировка за Гран при на Русия. Съперниците им от Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън останаха трети и четвърти, като времето на финландеца бе с 0,67 сек по-слабо от това на Фетел. 

Температурата на въздуха стигна 22 градуса за втората сесия на Сочи Аутодром, а тази на пистата – 39. В началото й пилотите отново предпочетоха да карат с гуми софт. Нико Хюлкенберг записа първото време в таблицата – 1:42.336, докато веднага след това Райконен даде 1:36.842. Фетел свали на 1:36.524 (със суперсофт).

Със суперсофт се появи на трасето и Люис Хамилтън, докато на трасето Кими премина границата от 1:36 – 1:35.980. Данил Квят се завъртя на 13-и завой, като успя да продължи. Ромен Грожан пък отново не бе доволен от колата си: „Напълно изтървах нещата в трети и четвърти завой! Какво, по дяволите, става?”

Хамилтън на свой ред оглави класирането с 1:35.752. Англичанинът бе по-бавен от Райконен в първите два сектора, но на финала бе с 0,228 сек по-бърз от него.

Четвърт час след началото на тренировката пилотите на Макларън излязоха на трасето. Екипът бързо бе разрешил проблема на Щофел Вандоорн от сутрешната сесия.

Ред Бул не успяваха да вървят с темпото на съперниците. Първият бърз тур на Верстапен го класира шести, докато Даниел Рикиардо губеше половин секунда спрямо Хамилтън само в първия сектор.

Почти половин час след светването на зеления семафор пилотите на Ферари сложиха ултрасофт. Райконен веднага излезе начело в класирането – 1:34.383. Фетел остана на 0,097 сек от него, като бе най-бърз в първи сектор, но след това загуби в средния.

Състезателите на Мерцедес на свой ред сложиха ултрасофт. Докато те загряваха, Фетел изпревари Кими при втория си опит – 1:34.120. Ботас даде трето постижение (+1,193 сек), а Хамилтън бе четвърти (+1,590).

„Тези гуми определено имат повече сцепление. Само трябва да намерим начин да го отключим”, обади се по радиото Валтери.

„Въпросът е искаш ли да направиш още една обиколка и да опиташ нещо различно?”, бе отговорът от питуола.

Ботас и Хамилтън подобриха постиженията си, но останаха трети и четвърти. Люис попита кой от секторите му е слаб и получи обяснение, че е необходимо най-голямо подобрение в средната част от пистата, както и в последните два завоя.

Фетел поиска проверка откъде идва мирисът на изгоряло, който усеща в колата, като не бе сигурен дали е от неговия автомобил или от нечий друг. Междувременно Грожан имаше още технически проблеми и съобщи, че съединителят му не работи. Пилотът на Хаас се и завъртя на последния завой. Верстапен пък спря на пистата заради загуба на мощност.

До края на сесията нямаше сериозни инциденти или размествания в класирането. Фетел остана пръв, следван от Райконен, Ботас, Хамилтън, Верстапен, Рикиардо, Фелипе Маса, Нико Хюлкенберг, Кевин Магнусен, Серхио Перес.