Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел изпревари с 0,004 сек Хамилтън във втората свободна тренировка в Мексико

Фетел изпревари с 0,004 сек Хамилтън във втората свободна тренировка в Мексико

41
0

Себастиан Фетел с Ферари записа по-добро време само с 4 хилядни от секунда от Люис Хамилтън във втората тренировка за Гран при на Мексико. 90-те минути протекоха при много интензивна работа и по трите гуми за уикенда суперсофт, софт и медиум. И с трите типа част от екипите постигнаха добри резултати и издръжливост.

Трети резултат, но на почти половин секунда от времето на съперниците, даде Нико Розберг. Той изпревари Кими Райконен, който така и не бе напълно доволен от управлението и износването на гумите. Зад него се подредиха Даниел Рикиардо и Макс Верстапен с Ред Бул, разделени от Нико Хюлкенберг (Форс Индия), следваха Валтери Ботас (Уилямс), Карлос Сайнц (Торо Росо), Фернандо Алонсо (Макларън).

В началото на тренировката асфалтът се нагря до 36 градуса при 22 сутринта. Бе все така хладно и облачно с температура на въздуха 16 градуса. Сутринта Хамилтън бе най-бърз с най-твърдите гуми медиум, а Фетел със софт бе само на 79 хилядни и големият въпрос как ще работят сега на по-топлата писта тези гуми, както и най-меките суперсофт при условия и време, каквито се очакват в неделя. Издръжливостта също бе важен обект на изследване. Сутринта Хамилтън направи с медиум 27 обиколки, а Нико 23. Преди обяд двамата имаха еднаква програма с по 7 обиколки софт само и топ време пак с медиум. Люис бе видимо по-бърз, докато Нико остана седми.

Вторите 90 минути претендентите започнаха с различна програма за разлика от сутринта. Люис започна с нов комплект софт и бързо оглави класирането. Във Ферари също разделиха работата – Кими Райконен бе със софт, а Фетел – с медиум. Дистанцията между двамата в началото бе 0,876 сек, като Себ се оплака от липса на сцепление навсякъде с излизането си. Но след като загряха гумите, той стана по-бърз, макар и само с 0,051 сек!

В началото на сесията Розберг пръв от пилотите на Мерцедес излезе на пистата, отново с медиум, използван комплект от първите 90 минути. Постепенно подобри скоростта си с тях. След 6-7 обиколки записа второ време зад Люис и пред пилотите на Ферари. В същото време след 6 тура със софт Люис каза по-радиото, че губи сцепление на предните гуми.

С медиум на пистата в първите минути бе и Макс Верстапен. Той загуби много време сутринта, когато задните спирачки се запалиха от претоварване поради повреда в системата за генериране на енергията при спиране. Макс не бе никак доволен от баланса на колата си, като заяви, че все едно има ръчна спирачка и блокира в средата на завоите. Темпото му бе доста лошо – оказа се на над 2 сек от лидера и това му отреждаше позиции извън топ 10.

По-малко от 30 минути след началото Сайнц със софт и Рикиардо с медиум изпревариха Ферари, които бяха начело в първите минути. В това време Фетел сложи чисто нов суперсофт. С тях записа най-добро време – 1:19.790 мин, което бе с над половин секунда под топ постижението на Люис в първата една трета на тренировката. Това остана и най-добрата обиколка за деня. Кими също сложи суперсофт и записа второ време, като симулацията на квалификация не бе напълно точна, защото Фетел направи серия от 5, а не от 3 обиколки. Райконен не бе доволен от управлението на колата и потърси промяна в настройките и управлението за втората дълга серия от обиколки.

Минута по-късно на пистата със супер софт на пистата бе и Розберг. Симулацията на квалификация и при него бе условна. Той бе с 0,2 сек по-бавен от Фетел в първия сектор, натисна и записа рекорд във втория, но в крайна сметка не подобри времето не само на пилотите на Ферари, но и резултата на Хамилтън. Третият сектор бе разочароващ.

Рикиардо също бе със супермеки гуми. Отново не можа да ги загрее добре и така остана с шести резултат. След още минута на пистата със суперсофт бе и Хамилтън, който обаче остана на 0,013 сек от топ времето на Фетел. В същото време Нико си подобри постижението във втората скоростна обиколка и записа трето време. Хамилтън също вдигна скоростта си и чак в седмия тур записа обиколка само с 4 хилядни под Фетел.

Във втората половина на тренировката предстояха дългите серии от обиколки с повече гориво, с вече използваните вече гуми. Зад лидерите Фетел, Хамилтън, Розберг, Райконен се подредиха Рикиардо, Хюлкенберг и Верстапен, като в колата на Перес механиците смениха торсионна щанга и той изостана с програмата и бе 15-ти.

В тази фаза Хамилтън и Розберг направиха дълги серии със суперсофт – единият бе доволен от тях, а другият – не чак толкова. И двамата останаха максимално дълго. Нико завъртя със суперсофта 19 обиколки с не много постоянно темпо, като средно правеше турове за около 1:24 минути на обиколка. Люис завъртя цели 22 (!) и ясно се видя, че Мерцедес със сигурност има предимство този път в по-доброто пазене на най-меките гуми. Темпото им в един тур и по-къса серия с най-меките гуми обаче не е така явно по-добро пред това на Ферари.

При останалите съперници супер софт гумите също свършиха рано. Верстапен се оплака от пълно износване след 16 тура, а Рикиардо – след 15. Пилотите на Ред Бул изобщо не тестваха в тези 90 минути средните по твърдост софт.

Темпото на Фетел с медиум бе близко до това на Розберг със суперсофт, но в много по-дълга серия от обиколки, а температурата на асфалта слезе до 31 градуса.

В крайна сметка се очерта интересна картина на по-изравнени сили този уикенд.