Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас най-бърз и във втората сесия във Великобритания

Ботас най-бърз и във втората сесия във Великобритания

64
0

Валтери Ботас бе най-бърз и във втората петъчна тренировка преди Гран при на Великобритания. Втори пак бе съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън, само на 0,047 сек зад финландеца. Трети и четвърти се наредиха пилотите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел.

Времето продължаваше да е хладно и облачно и за втората петъчна сесия. Температурата на въздуха остана под 20 градуса – в началото бе 17, докато тази на пистата се бе качила до 30.

Кевин Магнусен се върна в кокпита си, който отстъпи в първата тренировка на Антонио Джовинаци. Анализът след сутрешната сесия бе, че екипите имат известни затруднения със загряването на гумите в хладното време. Очакваше се и Ферари да демонстрира по-силно темпо, като увеличи режимите на новата си задвижваща система, която до следобедната тренировка изпитваше в доста консервативно темпо.

Първите времена не закъсняха, като 10 минути след началото начело бе Себастиан Фетел с 1:30.230 мин. Ферари започна работа с гуми софт.

Междувременно Ромен Грожан отново имаше проблеми със спирачките – обади се по радиото, че блокира задните. Карлос Сайнц пък се завъртя на Бекетс по подобен начин на Фетел по време на първата тренировка. Пилотът на Торо Росо успя да продължи, но съобщи на екипа си, че гумите му са съсипани след минаването през тревата.

Валтери Ботас започна програмата си в петък следобед с гуми медиум, докато съотборникът му Люис Хамилтън бе със софт. Англичанинът оглави подреждането с 1:28.780 мин. Кими Райконен бе на втора позиция, на почни 0,4 сек зад него, а трети – Даниел Рикиардо, на над секунда.

Верстапен се оплака, че предната част на неговия Ред Бул е нестабилна и не може да кара колата така. Тимът го прибра в бокса, за да се опита да стабилизира автомобила. Хамилтън свали времето си до 1:28.543 мин.

В Макларън пък решиха рано да изпитат гумите суперсофт. Половин час след началото на сесията същия тип сложи и Ботас и излезе пръв, подобрявайки времето на съотборника си с 0,047 сек (1:28.496 мин).

Хамилтън излетя от пистата на Бекетс, след което съобщи на екипа си, че вероятно има повреди по болида си. Това се случи в бърз тур със суперсофт, а англичанинът се прибра в бокса. Рикиардо едва не го сполетя същото, но успя да премине кривата и да продължи обиколката си.

Бекетс се оказа мястото с най-много инциденти в сесията. Магнусен и Щофел Вандоорн последователно изхвърчаха от там. Сайнц пък още нямаше тур за време, тъй като в Торо Росо поправяха болида му след излитането в началото на тренировката.

Половин час преди края на сесията екипът на Ферари правеше серии за сравнение поведението на гумите. Райконен бе с използван софт, а Фетел – с каран суперсофт.

Верстапен на свой ред изтърва болида си на Бекетс и излетя в тревата. Пилотът на Ред Бул не бе особено доволен от баланса още в началото на сесията. Той бе пети в подреждането, на 0,6 сек зад Ботас. Съотборникът му Рикиардо бе зад него, на още по-голяма разлика – над секунда, като австралиецът също бе с не особено стабилна кола.

Поредните жертви на Бекетс бяха Маса (с 360-градусово завъртане) и Райконен. И двамата продължиха. „Стана нещо със съединителя“, обади се Кими по радиото. „Не можах да превключа от пета.“

Четвърт час преди края на тренировката Ботас пак сложи гумите медиум. Единственият друг пилот, който ги изпитва, бе Данил Квят. Всички останали бяха с по-меките смеси.