Шефовете на отборите във Формула 1 ще се съберат в неделя, часове преди Гран при на Австралия, за да обсъдят ситуацията с новия квалификационен формат, който предизвика масови критики след първото си прилагане. Причината бе, че във финалната част на сесията шестима от пилотите направиха по един бърз тур и само състезателите на Мерцедес излязоха за по още една обиколка. Официалната тренировка за разпределение местата на грида на практика приключи няколко минути преди да изтече времето и последва порой от критики.
Ръководителят на Ред Бул Кристиан Хорнер се извини на феновете веднага след квалификацията. Тото Волф и Ники Лауда също коментираха, че ситуацията е ужасна.
Срещата бе организирана от Бърни Екълстоун, който не е в Австралия, но изрази недоволство от новия формат. Идеята е шефовете на екипи да постигнат единодушно съгласие и да изпратят писмо до ФИА с искане за промяна още за Гран при на Бахрейн.
„Квалификацията не трябва да е такава. Трябва да приключва с кресчендо. Намеренията бяха добри, но се налага да приемем, че новият формат не проработи, че сбъркахме и трябва да се поправим. Личното ми мнение е да се върнем към предишния вариант, защото видяното днес не е добро за F1. Ферари-тата просто си седяха в гаража, тъй като нямаше смисъл да излизат пак”, каза Хорнер.
Екълстоун обясни, че е гледал квалификацията и подчерта, че не е бил особено ентусиазиран относно новия формат от самото начало.
„Беше доста глупаво. Но това е положението, докато не го променим. Идеята беше, че бързите момчета може да сбъркат, да свършат някоя глупост и тогава гридът щеше да е различен. Това искахме. Просто се получи така, че тимът на Мерцедес все още е много, много добър. Ще ви кажа какво ще стане, дори да се върнем към старата система: пилотите на Мерцедес ще са първи и втори. Просто е. А аз не искам ситуация, в която мога да предвидя стартовата решетка и финала на състезанието. Можем да продадем всичките си притежания и да заложим парите на победа на [Люис] Хамилтън. Публиката не иска това”, обясни англичанинът.
85-годишният Бърни заяви, че неговата идея била добавяне на време към постижението на победителя от предходната надпревара. Преди седмица обаче Ники Лауда каза, че Екълстоун всъщност искал първите 10 в сесията да се подреждат в обратен ред на стартовата решетка.
Nouveau format de qualifs #F1 horrible.Personne ne pense à ce qui est bon pour la F1
— Alain Prost (@Prost_official) March 19, 2016