Шефовете на Мерцедес се срещат днес с Люис Хамилтън и Нико Розберг по повод инцидента между пилотите по време на Гран при на Белгия.
Случилият се във втората обиколка удар бе най-коментираната тема в седмицата след състезанието. Напрежението в самия тим бе осезаемо още на самата писта Спа-Франкоршамп. Медийните брифинги на пилотите след надпреварата бяха насрочени за един и същи час, но на различни етажи в моторхоума на Мерцедес, което допълнително нажежи обстановката. Накрая Хамилтън заяви, че Розберг бил признал брифинга веднага след финала, че умишлено не е предотвратил сблъсъка и може да го стори. Това пък принуди спортният шеф на щутгартския концерн Тото Волф да обяснява, че думите на Нико били изтълкувани неправилно и ударът изобщо не е умишлен.
От ФИА заявиха, че няма да разследват допълнително случая, тъй като няма нови елементи по него. Това не успокои дискусиите, най-важната от които ще се състои днес. Волф каза преди няколко дни, че тази среща малко ще се забави, за да се успокоят всички. Целта е да се постигне общо съгласие за посоката на работа оттук нататък, след като отношенията между Хамилтън и Розберг се опънаха до скъсване.
Мерцедес могат да позволят на пилотите си да продължат да се състезават един с друг или да им наложат ограничения. Вчера отборът потърси мнението на феновете чрез социалните мрежи. Повече от 2 милиона души изразиха позицията си по въпроса и над 90% от тях вярват, че състезателите трябва да са свободни в битките си на пистата.
Въпросът е как ще постъпи отборът, ако бъде сметнато, че ситуацията е неуправляема от питуола. Бившият собственик на тим в F1 Еди Джордан например обвини директно ръководството на екипа от Бракли, че е слабо и не се справя. Марк Уебър пък, който имаше моменти на сблъсъци в Ред Бул със Себастиан Фетел, направо каза, че Мерцедес в момента не е отбор и зададе въпроса разумно ли е Розберг и Хамилтън да остават съекипници през 2015 г.
– Изглежда пилотите в момента вършат каквото пожелаят. Как могат да карат заедно в бъдеще? Ситуация, при която състезателите нямат добри взаимоотношения, е много трудна. Проблем е също така кой ще се опита да оправи нещата. Хората, които плащат заплатите на Ники [Лауда] и Тото ли? В крайна сметка ако пилотите не ги слушат, трябва ли те да ги пратят да си бъбрят с топшефовете на Мерцедес? Нали взимат заплати за това да създадат добра екипна атмосфера? – допълни австралиецът, който понастоящем е пилот на Порше в надпреварите за издръжливост.